کد خبر: ۳۰۰۸۲
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مراغه گفت: میادین دام این شهرستان به منظور پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی تعطیل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علی پاشایی» افزود: این اقدام با توجه به شیوع بیماری تب برفکی و به منظور کنترل و پیشگیری از این بیماری انجام شده و این میادین تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی، از دامداران این شهرستان خواست تا اطلاع ثانوی از خرید و فروش دام خودداری کرده و نکات بهداشتی در خصوص این بیماری را رعایت کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی مراغه گفت: دامداران و روستائیان به منظور موفقیت در پیشگیری از این بیماری باید با گروه های واکسیناسیون دامپزشکی همکاری لازم را انجام دهند تا بتوان کنترل این بیماری را تثبیت کرد.

پاشائی، ادامه داد: در سال جاری ماموران این شبکه با همکاری بخش خصوصی 13 هزار و 571 راس گاو و گوساله و 153 هزار و 223 راس گوسفند و بز را علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی کرده اند.

وی گفت: این اداره با همکاری نهادهای مرتبط اقدام به تعطیلی بازار هفتگی دام شیخ جان، دفن بهداشتی تلفات دامی، منع مصرف گوشت قرمز، برگزاری دوره های آموزشی برای بیش از 400 نفر با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و جهاد کشاورزی و برگزاری آموزش های چهره به چهره به 500 دامدار این شهرستان کرده است.

پاشائی، افزود: این طرح با استقبال خوب دامداران همراه بوده و با همکاری واکسیناتورهای بخش خصوصی همچنان در حال پیگیری و انجام است.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
 
 
نظر شما
ادامه