کد خبر: ۳۰۲۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
وحوش زخمی
 

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست خراسان شمالی گفت: به دلیل نبود دامپزشک متخصص وحوش در خراسان شمالی، گاهی حیوانات آسیب‌دیده به سایر استان‌های منتقل می‌شوند که دراین‌بین گونه‌های مختلف جانوری در میان راه تلف می‌شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «سید اصغر مطهری» با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این اداره کل اظهار داشت: 75 درصد از پست‌های این اداره کل خالی است.

مطهری افزود: اکنون تنها 70 ردیف پستی از 318 پست تعریف‌شده در محیط‌زیست استان تکمیل و مابقی خالی است.

وی بابیان اینکه کمبود نیروی محیط‌بانی، یکی از دغدغه‌های ما در استان است، افزود: شمار محیط‌بانان ما یک‌سوم شمار موردنیاز برای نظارت بر عرصه‌های تحت مدیریت است.

مطهری تصریح کرد: عرصه‌های تحت مدیریت محیط‌زیست استان توسط 52 محیط‌بان حفاظت و رصد می‌شود؛ این در حالی است که بری پاسخگویی به نیاز، دست‌کم باید شمار محیط‌بانان استان به 150 نفر افزایش یابد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست خراسان شمالی اظهار داشت: محیط‌زیست استان به لحاظ زیرساختی با مشکلات بسیار و کمبودهای زیادی روبه‌رو است.

مطهری افزود: هنوز نیروی متخصص در رشته‌های مختلف کاربردی در حوزه زیست‌محیطی نداریم و یا به‌شدت با کمبود نیروی متخصص روبه‌رو هستیم.

وی تصریح کرد: کمبودها در تخصص‌های همچون نیروی دامپزشک، متخصص در امور آزمایشگاهی، متخصص حوزه آلودگی هوا، آلودگی هوا و پسماندها در محیط‌زیست استان، ما را در برخی خدمات به‌زحمت و چالش انداخته است.

مطهری خاطرنشان کرد: نبود امکانات و فضای مناسب آزمایشگاهی و نبود نیروی انسانی متخصص سبب شده تا به‌ناچار برخی نمونه‌ها به آزمایشگاه‌های خارج استان ارجاع داده شود.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
لاله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
0
خوب استخدام کنن قول میدم با اینکه کیلومترها از من فاصله دارند برم
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
0
جناب مدیر کل مشکل کمبود دامپزشک متخصص وحوش در استان نیست . مشکل عدم اعتماد سوال برانگیز محیط زیست به دامپزشکان مقیم استان است .
نظر شما
ادامه