کد خبر: ۳۰۳۴۶
جوجه کباب
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نوشهر نسبت به استفاده تعدادی از واحدهای عرضه کننده فرآورده های گوشتی از مواد رنگی با عنوان عصاره زعفران در این شهرستان گردشگرپذیر هشدار داد و گفت که استفاده از این مواد رنگی سلامت مردم را به خطر می اندازد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، طبق آمار از منابع رسمی، روزانه در شهرستان نوشهر حدود هشت تا 10 تن گوشت مرغ و 2 تا سه تن گوشت قرمز از طریق حدود 130 واحد عرضه مرغ و حدود 70 باب قصابی توزیع می شود.

«دکتر مهدی اسلامی» روز دوشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان در فرمانداری نوشهر گفت: در جریان بازدید از تعدادی از مرغ فروشی های این شهرستان، مشاهده شد که برخی از فروشندگان مرغ از چنین مواد غیرمجازی برای مرغ های کبابی استفاده می کنند که بسیار نگران کننده است.

مدیرشبکه دامپزشکی نوشهر گفت: این نشست فرصت خوبی است تا بتوان در قالب مصوبه با فروشندگان مرغی که از این پس از چنین مواد غیرمجازی به هنگام عرضه این مواد پروتئینی استفاده می کنند برابر قانون با آنان برخورد کرد.

اسلامی در ادامه افزود: برابر قانون و طبق آئین نامه اجرایی کمیسیون زیربنایی وزارت صنعت، معدن و تجارت تمامی واحدهای عرضه کننده مواد پروتئینی باید به هنگام ارائه خدمات مجوزهای بهداشتی را از سازمان دامپزشکی دریافت کنند، اما متاسفانه هرازگاهی دیده می شود که برخی از عرضه کنندگان مواد گوشتی در این منطقه به هنگام راه اندازی، استعلامی از شبکه دامپزشکی منطقه دریافت نکرده اند که چنین وضعیتی خلاف قانون است.

معاون فرماندار نوشهر نیز برلزوم هم افزایی بیشتر مسئولان ادارت بهداشت و درمان، دامپزشکی، اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و تخم مرغ و قصابان برای حل چنین مشکلاتی دراین شهرستان گردشگرپذیر تاکید کرد.

«روشنعلی فرجی» افزود: امروز نباید شاهد چنین وضعیت نابسامان بهداشتی در منطقه باشیم، چرا که اگر اتفاقی منجر به تهدید سلامت افراد جامعه شود مسئولان این نهادها باید پاسخگو باشند.

وی همچنین از شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر خواست بر اطعام دهی مردم در این ماه مبارک رمضان نظارت بیشتری داشته باشند تا شاهد آلودگی احتمالی توزیع نذورات در مساجد و اماکن عمومی نباشیم.

رئیس اتحادیه قصابان نوشهر نیز با ابراز نگرانی از ورود گوشت های چرخ کرده بسته بندی شده از دیگر مناطق به این شهرستان گفت: مشاهده شده برخی از واحدهای قصابی این گوشت های چرخ کرده را با گوشت های موجود مخلوط کرده و به مشتریان عرضه می کنند.

«عزت الله رضوانی» از مسئولان ادارت ذیربط خواست تا نسبت به واردات این فرآورده های گوشتی به منطقه جلوگیری کنند.

شهرستان نوشهر با جمعیتی دست کم 123 هزار نفر در غرب مازندران واقع است.
 
 
نظر شما
ادامه