کد خبر: ۳۰۳۵

حکیم مهر - عضو انجمن متخصصان پوست ایران گفت: کچلی‌های قارچی مهمترین عارضه پوستی منتقله ازحیوانات خانگی است لذا باید حدود بهداشت را در این زمینه رعایت کرد.

مجتبی امیری در خصوص بیماری‌های پوستی منتقله از حیوانات شهری مانند سگ، گربه اظهار داشت: در صورت تماس نزدیک و بدون رعایت بهداشت امکان سرایت بیماری‌های پوستی وجود دارد که فرم شایع این بیماری‌ها، بیماری‌های پوستی قارچی است که به کچلی موسوم هستند.

وی افزود: عفونت‌های قارچی که از حیوان به انسان منتقل می‌شود عفونت‌های شدید و همراه با التهاب‌های شدید پوستی است که در ناحیه تنه و سر عفونت‌های قارچی ایجاد می‌کند.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: از دیگر عفونت‌ها مایت‌ها هستند که حشرات کوچکی هستند که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شود و موجب گزش فرد و ایجاد نقاط قرمزی و خارش‌دار روی پوست فرد می‌کنند و بیشتر در نواحی پوشیده و زیر لباس ایجاد بیماری می‌کنند و می‌توانند به صورت لکه‌هایی خود را نشان دهند.

امیری خاطر نشان کرد: عفونت‌های گربه‌ای توکسوپلاسموز نیز هستند که به خصوص برای زنان باردار و جنین آنها خطرناک است و می‌تواند سندرم تورچ را ایجاد کند لذا رعایت حدود بهداشتی می‌تواند از این نوع عفونت‌ها تا حدی جلوگیری کند.

وی یادآور شد: گاهی اوقات برخی افراد به پشم و موی این حیوانات حساس هستند و واکنش‌های آلرژیک پوستی می‌دهند.

 

خبر مرتبط :

 

 
 
نظر شما
ادامه