کد خبر: ۳۰۶۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
در این گزارش که یک نقطه تاریک در کارنامه ریاست دکتر ناصر نبی‌پور رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان محسوب می‎شود، هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران در اقدامی عجیب و بی‎سابقه، بجای عذرخواهی از جامعه دامپزشکی کشور صورت مسأله را پاک نمود و با توجیه اینکه در طرح روی جلد نشریه، گاو روی صندلی نماد دام مبتلا به تب برفکی است، چشمان خود را روی توهین‎های متعدد این نشریه به سازمان دامپزشکی و ادبیات ناشایست بکاررفته در آن بست...

حکیم مهر -  پایگاه اطلاع رسانی جامعه دامپزشکان ایران گزارشی بسیار کوتاه از جلسه اخیر هیأت مدیره خود منتشر کرد.

براساس این گزارش که یک نقطه تاریک در کارنامه ریاست دکتر ناصر نبی‌پور رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان محسوب می‎شود، با اشاره به موضوع انتشار شماره جدید فصلنامه جامعه دامپزشکان ایران و کاریکاتور بحث‎برانگیز روی جلد ، هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران در اقدامی عجیب و بی‎سابقه، بجای عذرخواهی از جامعه دامپزشکی کشور صورت مسأله را پاک نمود و با توجیه اینکه در طرح روی جلد نشریه، گاو روی صندلی نماد دام مبتلا به تب برفکی است، چشمان خود را روی توهین‎های متعدد این نشریه به سازمان دامپزشکی و ادبیات ناشایست بکاررفته در آن بست.

متن گزارش جلسه اخیر هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران در تاریخ 18 مرداد ماه به شرح ذیل است :

-تصمیم گیری نهایی در رابطه با برنده مزایده فروش طبقه چهارم ساختمان جامعه دامپزشکان یعنی شرکت کانی دام انجام گرفت .

- نحوه حمایت از هفتمین کنگره دانشجویی دامپزشکی ایران مورد بررسی و پیشنهادهای اعضای هیات مدیره قرار گرفت . مصوب شد ادامه روند با دعوت از نماینده ستاد برگزاری انجام گردد.

- کلیات پیشنهاد تشکیل شاخه دانشجویی جامعه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و مسوولیت امور به عهده آقای دکتر سید جاوید آل داود قرار گرفت.

- بحث درمورد شماره اخیر نشریه جامعه دامپزشکان، هیات مدیره پس از بررسی دقیق طرح روی جلد و با عنایت به توضیحات آقای دکتر آل داود و با توجه به نقش مهم بیماری ها و همه گیری های دامی یا زئونوز در تعویض مدیران و مسوولان دامپزشکی در همه کشورها ( جمله توضیحی ذیل طرح روی جلد شماره اخیر) و اینکه حیوان موجود در طرح روی جلد، سمبل دام مبتلا به تب برفکی می باشد ، طرح روی جلد را فاقد توهین احتمالی به فرد یا مسوول خاصی تشخیص داد.

- مفاد نهایی نامه جامعه دامپزشکان به ریاست محترم سازمان دامپزشکی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

- با حضور آقای دکتر محمدنبی وضعیت پیشرفت امور ساختمان جامعه واقع در خیابان پرچم، در هفته گذشته، مورد بررسی قرار گرفت .

گفتنی است در این گزارش اشاره‎ای به مشروح مذاکرات صورت گرفته درباره چاپ کاریکاتور موهن و ادبیات بکاررفته در این نشریه و توهین‎های مکرر به سازمان دامپزشکی که دارای شخصیتی حقوقی است و فارغ از مدیریت اشخاص، ارزش و اعتبار کل صنف دامپزشکی محسوب می‎شود نشده است که در صورت انتشار زوایای دیگری از این موضوع را روشن می‎نمود.

از سویی دیگر دکتر ناصر نبی‌پور رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران در روزهای ابتدایی انتخاب خود به این سمت در گفتگویی مشروح با نشریه حکیم مهر (اینجا) اظهاراتی داشت که به بازخوانی گوشه‎هایی از آن اظهارات می‎پردازیم و قضاوت را به بینندگان محترم حکیم مهر واگذار می‎نماییم.

 

گوشه‎ای از اظهارات دکتر نبی‎پور :

من یکی از متعصبان دامپزشکی هستم و امروز اگر قرار باشد دوباره انتخاب کنم باز هم دامپزشکی را انتخاب می کنم. چون عشق و علاقه زیادی به دامپزشکی دارم. دلیل دیگر هم حرمت و جایگاه بنده نزد صنف دامپزشکی و بخصوص جایگاه ویژه ای که در بین تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ دارم و فکر می کنم این احترام ویژه به من به دلیل جایگاه دامپزشکی بنده است.

 

ما که انتخاب می شویم و می آییم در هیأت مدیره عمدتا ًمنافع نگر هستیم و به دنبال منافع شخصی خودمان!!! به دنبال این هستیم که اینجا را سکوی پرتاب خود بسازیم. به همین علت هم بعضی ها می آیند در هیأت مدیره جامعه و از اینجا بالا می روند و بعد دیگر غیبشان می زند و یادشان می رود که کجا بوده اند و دیگر حق عضویت هم نمی پردازند اما اگر منافعی که داشتند تهدید شده باشد دوباره می آیند. این تفکر واقعاً باید عوض شود.

 

جامعه همین که کنگره و گردهمایی و مراسم دید و بازدید می گذارد خدمت بزرگی است. ما هم باید بگوییم جامعه چه کند و به آن خط بدهیم. یازده نفر اعضای هیأت مدیره که تفکر همه اعضاء را نمی دانند. از این سه هزار و پانصد عضو سه ایده خوب بدهند و اجرا بشود که می شود خیلی خوب است. بدی ما ایرانی ها اینست که فقط انتقاد می کنیم و راه حل هم نشان نمی دهیم. خود من همینطورم!

 

ضعف مدیران یک مشکل مهم است. در هیچ جای دنیا با تعویض دولت مدیران میانی عوض نمی شوند. مثلاً در کشور هلند مسئول سرویس دامپزشکی 25 سال ثابت میماند. ما بعد از انقلاب چندین رئیس عوض کرده ایم. رؤسایی هم که منصوب می شوند چون بر مبنای سیاسی تغییر می کنند نمی توانند کارآیی داشته باشند. اعتقادم اینست که مثل ارتش که افسر از دانشکده افسری شروع می کند و ارتقا می یابد کسی که میخواهد رئیس سازمان دامپزشکی شود باید از رده پایین سازمان شروع کند و تجربه کسب کند و ارتقا یابد. در غیراینصورت موفق نخواهد شد. مدیر انتصابی همیشه به دنبال اجرای دستور است. در کشورهایی مثل ایتالیا ، فرانسه و ... وقتی وزیر کشاورزی عوض می شود رئیس سرویس دامپزشکی عوض نمی شود. شما باید به برنامه های بلندمدت توجه کنید. در کشور ما فله ای است. امروز ترک رئیس می شود با اتوبوس ترک ها را میاورد سازمان ، فردا ایلامی ها می آیند همینطور ... با این سیستم نمی شود کار کرد. حتی اگر حسن نیت هم داشته باشند چون نمی دانند چند مدت هستند نمی توانند کاری کنند. مبارزه با بیماری و بهداشت باید برنامه بلند مدت داشت. تا زمانی که ثبات مدیریت نباشد هر کسی بیاید نمی تواند کاری کند. البته من نمره به عملکرد نمی دهم اما در وزارت جهاد بین سازمانهای مختلف سازمان دامپزشکی بالاترین نمره را دارد.

 

ما سه رأس مثلث هستیم. نظام ، سازمان و جامعه باید با هم باشیم. اگر حتی بد هم باشیم نباید این را به سطح جامعه بکشانیم و باید در بین خودمان حل کنیم.

 

باید عقلای قوم را جمع کنیم و با عقلانیت این مثلث را حفظ کنیم. وظایف ما هم تعریف شده است. جامعه مسائل صنفی را دنبال می کند. نظام دامپزشکی تخلفات را در هیأت بدوی و عالی انتظامی دنبال میکند و سازمان دامپزشکی هم نظارت حاکمیتی دارد. ما نمی توانیم حاکمیت سازمان را بگیریم. اگر اینکار را بکنیم خودمان هم از بین می رویم. باید شدیداً از قوانین سازمان دامپزشکی حمایت کنیم و بر اساس اساسنامه و قانون عمل کنیم. اصلاً به سازمان نظام ربطی ندارد که پروانه دامداری صادر کند. بدانید که این را که الآن به سازمان نظام دامپزشکی داده اند بعداً می گیرند. ما که عقل کل نیستیم. باید عقلای دامپزشکی و پیشکسوتان را بخواهیم و از نظرات آنان استفاده کنیم. آقای دکتر آقامیری آدم خوب اما درآمدش جای دیگر بوده و درد این صنف را نمی داند. مشکلات این صنف را نمی داند. اگر آقایان یک روز از صبح تا شب در مرغداری و گاوداری با آن شرایط سخت ماندند و کار کردند آنوقت درد صنف را می فهمند. این هم که همدیگر را بکوبیم هم بجز آنکه از بین برویم هیچ فایده دیگری ندارد.

 

در شصت سال گذشته سابقه نداشته که یک نفر کاملاً از بخش خصوصی رئیس هیأت مدیره بشود. تفکر غالب در هیأت مدیره به سمت بخش خصوصی است. به طور قطع ما به سمت خصوصی سازی می رویم. شصت سال با تفکر دولتی کار کردیم حالا سه سال هم با تفکر بخش خصوصی کار کنیم. ببینید چه فرقی می کند؟!

 

خبر مرتبط :

در پی انتشار کاریکاتور موهن در نشریه جامعه دامپزشکان، دکتر لطفی‎زاده در نامه به دکتر نبی‎پور : از اهداء این نشریه به دیگران شرم دارم! + عکس

جزئیات استعفای دکتر مطلبی از هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شاید یک دوست
|
-
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۱
0
0
چرا فکر می کنید همه مثل شما باید فکر کنند؟ درمان خود شیفتگی در هومیوپاتی سولفور است. تهیه و میل فرمایید. برای تأثیر گذار بودن آن نیم ساعت قبل و بعد از آن آب و غذا میل نفرمایید.
دکتر وطندوست
|
-
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۲
0
0
بهتر است این گفتگوها را از فضای اثبات همدیگر به فضای یافتن حق تغیییر دهیم. گرچه معتقدم جامعه دامپزشکان می توانست لحن بهتری نسبت به لحن نشریه اخیر در انتقاد اختیار کند، اما دو سوال دارم:
1- با این همه انتقاد جامعه نسبت به دوره دکتر نوروزی، چرا با وجود برکنار شدن ایشان، وقت صحبتشان در افتتاحیه کنگره لغو نشد؟ اقدامی که موجب قهر دکتر ...... هم گشت!
2- چه کسی پاسخگوی بیش از سیصدهزار تلفات و دهها میلیارد خسارت مستقیم و غیر مستقیم تب برفکی وارداتی آقایان به دامداران خرد و کلان و بی پشتوانه و حامی این کشور است؟ دکتر نوروزی؟ وزیر؟ معاون اول؟ یا ...؟ حکیم مهر چرا در این باره چیزی نمی نویسد؟!
باقی ایرادات بماند برای بعد!
بشری
|
-
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۳
0
0
ظاهرا هرکسی در دامپزشکی می خواهد معروف شود یک ناسزایی تحویل سازمان دامپزشکی می نماید
سعيد متولي
|
-
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۳
0
0
آقاي دكتر لطفي زاده
اگر مي فرماييد كه سازمان دامپزشكي شخصيت حقوقي است چرا اجازه نمي دهيد خودشان نظر بدهند. شما كه هنوز روابط عمومي سازمان نشده ايد!!!
همكار
|
-
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۴
0
0
جناب دكتر نبي پور، دو صد گفته چو نيم كردار نيست .بين عمل و گفتار شما فاصله بسيار است. بر خلاف شما سازمان رفتاري عاقلانه داشته و با سكوت خود به اختلافات دامن نزده . هنوز دير نشده اگر به گفته هايتان ايمان داريد در جهت حل مشكلات دامپزشكي با حضور عقلاي قوم و پرهيز از كوبيدن همديگر و كشاندن ان به سطح جامعه (حتي اگر طرف ما بد باشد) حركت نماييد.
حامد
|
-
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۱
0
0
مطمئن باشید که سازمان دامپزشکی مستحق این کنایه ها و حتی بدتر از این هاست. سازمانی که اصلاً استراتژی ندارد، آزمون استخدامی برگزار می کند و با وجود گذشت 3 ماه قدرت ساماندهی نتایج آن را ندارد، سازمانی که نتوانسته با تحکم کارفرمایان بخش فرآورده ها را وادار به احترام نسبت به مسئولین فنی کند، سازمانی که فقط آمار می دهد و مدیر کل برخی استان های مختلف آن با اقدام های نمایشی و تمسخر برانگیز ما دامپزشکان را در موضع شماتت فارغ التحصیلان سایر رشته ها قرار می دهد. جالب است مدیر کل یکی از همین ادارات مسئول روابط عمومی اداره را به سمت مشاور رسانه ای خود منسوب می کند و عکس آن را در سایت خود قرار می دهد. من نمی دانم مگر مسئولیت روابط عمومی جز این است. اگر تا کنون چشم های خود را بسته بودید فقط یک لحظه کافی است به روابط موجود در اداره کل استان خود نگاهی دقیق بیاندازید. آیا هنوز معتقدید همه چی رو به راهه؟ خودتان قضاوت کنید این کاریکاتور که من البته ندیدمش و توزیعی هم جز در حلقه دامپزشکان ندارد ( آن هم محدود) برای این ........... و نابسامانی ها کافیست؟
دردمندی من برای خودم نیست که در یک مرکز تحقیقاتی خارج از اتوریتی دامپزشکی مشغولم. بلکه هر روز با دیدن دوستان و همکلاسی های با غیرت و حمیت اما بیکار و افسرده جراحتی بر غرور من وارد می شود که التیامی بر آن نیست
محمد
|
-
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۴
0
0
درود بر دکتر نبی پور چراکه اندازه ........ لطفی زاده جیگر داره و پاچه خوار هر .... نیست
نظر شما
ادامه