کد خبر: ۳۰۷
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، از شناسایی دو مورد جدید ابتلا به آنفلوآنزای نوع آ (H1N1) در کشور طی روز گذشته خبر داد و گفت: هر دو نفر این مبتلایان از سفر حج عمره بازگشته بودند...

 

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، از شناسایی دو مورد جدید ابتلا به آنفلوآنزای نوع آ (H1N1)  در کشور طی روز گذشته خبر داد و گفت: هر دو نفر این مبتلایان از سفر حج عمره بازگشته بودند.

دکتر محمد مهدی گویا، در ادامه توضیح داد: یک مورد مبتلا شناسایی شده به آنفلوآنزای نوع آ از بین زائران ایرانی زن 57 ساله‌ای است که هم‌ اکنون در بیمارستان بستری و تحت درمان است و حال عمومی مساعدی دارد.

وی، افزود: همچنین مورد مبتلا شناسایی شده دیگر، مرد 24 ساله‌ای است که وی به صورت سرپایی تحت مراقبت و درمان است و حال عمومی وی نیز مساعد است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، با بیان اینکه اطرافیان هر دو مبتلا تحت درمان هستند، گفت: ‌از این رو درباره اعزام زائران حج عمره با حساسیت بیشتری برخورد می‌کنیم. تلاش می‌شود با صدور دستورالعمل‌های بهداشتی، مراقبت‌های جدی‌تری اعمال کنیم.

دکتر گویا، در پایان یادآور شد: پیش از شناسایی این دو مورد مبتلای جدید در بین مسافران حج عمره از 200 مورد مشکوک شناسایی شده، فقط نتیجه آزمایش یک مورد آن( نوجوان 16 ساله ایرانی الاصل مقیم آمریکا) مثبت بود.

گفتنی است، آخرین شمار مبتلایان به آنفلوانزای خوکی در عربستان سعودی 232 نفر اعلام شده که از این تعداد 32 نفر دانش‌آموز هستند.

 

 

نظر شما
ادامه