کد خبر: ۳۰۹۲۷
 

رییس سازمان نظام دامپزشکی با بیان این که این سازمان هم باید پروانه های زنجیره های تولید در حوزه مرغداری را صادر کند، عنوان کرد: این سازمان به شدت پیگیر این مساله است زیرا در صدور این پروانه ها نگاه بهداشتی و کمک به تولید باید اولویت داده شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، «دکتر محمدرضا صفری» درباره ارایه صدور پروانه های زنجیره های مرغداری از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین سازمان نظام دامپزشکی کشور و تداخل وظایف در این حوزه عنوان کرد: پروانه‌های زنجیره های مرغداری اکنون از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی صادر می شود، اما سازمان نظام دامپزشکی هم معتقد است که باید این پروانه‌ها را هم صادر کند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر این وظایف تفکیک شده است؛ به این صورت که مرغدار یا دامدار مراجعه می کند و موافقت اصولی را از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی دریافت می کند، اما قبل از آن موافقت اصولی بهداشتی را ازسازمان نظام دامپزشکی دریافت می کنند؛ پروانه تاسیس بهداشتی از سوی سازمان نظام دامپزشکی کشور و پروانه تاسیس کار را سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی صادر می کند.

صفری در ادمه اظهار داشت: پروانه بهره برداری بهداشتی را سازمان نظام دامپزشکی کشور و پروانه بهره برداری تولید را سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را صادر می کند. اکنون این وظایف تفکیک شده است و در یک بسته نرم افزاری این وظایف به صورت مجزا آمده است.

رییس سازمان نظام دامپزشکی عنوان کرد: درباره صدور پروانه های زنجیره تولید در حوزه مرغداری، سازمان نظام دامپزشکی کشور اعتقاد جدی دارد که این پروانه ها باید از سوی نظام دامپزشکی صادر شود و پیگیر صدور این پروانه ها هم هست، به طوری که در این زمینه مکاتباتی را هم انجام داده ایم و امیدواریم این امر محقق شود.

وی درباره تاکید سازمان نظام دامپزشکی کشور برای صدور پروانه های زنجیره های تولید در حوزه مرغداری عنوان کرد: در زمینه زنجیره های تولید به دلیل این که مجموعه ای از فعالیت ها در کنار هم قرار گرفته است و باید از بعد بهداشتی و سلامت هم این زنجیره ها بررسی شوند، لازم است نگاه سازمان نظام دامپزشکی هم لحاظ شود که در این میان، نگاه صنفی هم وجود دارد.

اما نگاه کمک به تولید و سلامت باید در اولویت قرار بگیرد و نگاه صنفی نظام دامپزشکی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در قالب کمک به تولید و سلامت پیگیری شود و نباید این نگاه های صنفی کمک به تولید و توجه به سلامت را تحت تاثیر قرار دهد.

اصلاح قانون نظام جامع دامپروری مد نظر هست اما آنقدر بنیادین نیست که ضرورت زمان داشته باشد

صفری با بیان این که سازمان نظام دامپزشکی کشور نقطه نظرات سازمان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را در باره قانون نظام جامع دامپروری بررسی می کند، عنوان کرد: این قانون برای اصلاح هر کجا که برود از این سازمان نظرخواهی می‌شود و در مرحله بعد وارد مرکز پژوهش ها و کمیسیون کشاورزی می رود که باز هم از این سازمان نظرخواهی می شود.

وی تاکید کرد: اصلاحاتی در شیوه اجرای قانون نظام جامع دامپروری مد نظر سازمان نظام دامپزشکی کشور هم هست، اما این اصلاحات آنقدر بنیادین نیست که ضروری باشد امروز به آن رسیدگی شود، اما اگر اصلاحاتی از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی پیشنهاد شود، مجلس به خوبی آن را بررسی کند و در صورتی که مورد پذیرش واقع شود، ما از این اصلاحات استقبال کنیم.
 
 
نظر شما
ادامه