کد خبر: ۳۱۳۸۴
 

مردم با خرید مرغ های بدون آنتی بیوتیک و اعتماد به آزمایشات دامپزشکی مرغداران را در تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک تشویق کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، «دکتر عبدالمحمد نجاتی» مدیرکل دامپزشکی استان گفت: مرغ بدون آنتی بیوتیک مرغی است که در طول پرورش آن هیچگونه آنتی بیوتیکی به صورت خوراکی، آشامیدنی و یا تزریقی استفاده نشده است. طول دوره پرورش آن حداکثر 42 روز باشد و هیچگونه بقایای آنتی بیوتیکی در گوشت آن وجود ندارد. مرغ بدون آنتی بیوتیک بدلیل رعایت دوره پرورش 42 روز در وزن استاندارد به کشتارگاه ارسال می شود.

دکتر عبدالمحمد نجاتی با اعلام این خبر افزود: اداره کل دامپزشکی در زمان های پانزده تا بیست روزگی، بیست و پنج تا سی روزگی و در پایان دوره مرغداری هایی که قصد پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک هستند را آزمایش وپس از کشتار در بسته بندی مشخص به بازار مصرف عرضه می کنند.

وی همچنین افزود: با توجه به نتایج آزمایشات صورت گرفته بر روی سایز مرغ های ارسالی به کشتارگاه مشخص شده است دوره پرهیز مصرف دارویی در مرغداری های استان رعایت شده و اداره کل با انجام آزمایشات لازم برآن ها نیز نظارت می کند.

دکتر نجاتی از مردم خواست با خرید مرغ های بدون آنتی بیوتیک و اعتماد به آزمایشات دامپزشکی مرغداران را در تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک یاری نمایند تا مرغداران بیشتری بتوانند قدم در این راه بگذارند و غذای سالمتری در اختیار خانواده ها قرار گیرد.
 
 
نظر شما
ادامه