کد خبر: ۳۱۵۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی:
«دکتر مجید روحانی‌نژاد» افزود: برخی صدمات مرگباری که از طریق بیماری مشترک بین انسان و دام از طریق دام‌های قاچاق وارد کشور می‌شود جبران‌ناپذیر است ...
 
 

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی قاچاق دام را خطرناک‌تر از قاچاق مواد مخدر اعلام کرد و گفت: صدمات مرگباری که از طریق بیماری مشترک بین انسان و دام از طریق دام‌های قاچاق وارد کشور می‌شود جبران‌ناپذیر است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر مجید روحانی‌نژاد» با بیان اینکه ما بیش از هر ارگانی نیازمند به رسانه‌ها هستیم افزود: خدمات ما بیشتر در حوزه پیشگیری است و باید به مردم بیشتر اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی بیشترین خدمات دامپزشکی در بحث پیشگیری از بیماری‌های دامی و بیماری‌های که میان انسان و دام مشترک عنوان کرد و ادامه داد: تولید علم، تحقیق و پژوهش تنها بخشی از فعالیت‌های این اداره را تشکیل می‌دهد.

روحانی‌نژاد تصریح کرد: در بخش پیشگیری پنهان کردن موضوعات نمی‌تواند کمک‌رسان باشد و اگر نتوانیم به‌موقع اطلاع‌رسانی کنیم با بحران روبه‌رو خواهیم شد که اطلاع‌رسانی به‌موقع بزرگ‌ترین ابزار پیشگیری است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه ما اکثر اوقات هزینه‌هایی را بابت پراکنده‌کاری پرداخت می‌کنیم و گاهی کارهای سلیقه‌ای و غیرقانونی انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: موضوعی که در بحث رسانه‌ها من به آن معتقدم این است که رسانه‌ها باید بین مجموعه‌هایی که در حال انجام کارهای پراکنده هستند همگرایی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: باید هدف‌گذاری‌مان مشخص باشد زیرا زمانی که این هدف‌گذاری‌ها مشخص شد و خبرگزاری‌ها خوب احصا کردند با مطالعاتی که دارند مرتب می‌توانند به این موضوعات بپردازند و باعث ایجاد یک همگرایی بین مجموعه شوند.

روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه مطمئناً باید شعار سال الگوی خبرگزاری‌ها باشد، عنوان کرد: اینکه چه کسانی در محور حرکت می‌کنند، در کجا می‌توان سرمایه‌گذاری کرد و نقطه‌های کور کجاست می‌تواند محور قرار بگیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: توجه به مکان‌های اقتصادی که تاکنون به آن‌ها توجه نشده و فرصت‌های اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری، محورها و موضوعاتی هستند که رسانه‌ها می‌توانند با آن در بحث اقتصاد مقاومتی به کشور کمک نمایند.

وی بابیان اینکه اداره کل دامپزشکی با کمترین هزینه می‌تواند جلوی خیلی از خسارت‌های دامی را بگیرد و درنهایت تولید کشور را بالا ببرد، خاطرنشان کرد: با پیشگیری می‌توان با کمترین هزینه به‌طور مثال از بیماری‌های انگلی دامی جلوگیری کرد و مانع کاهش دو کیلو از وزن هر گاو شد.

روحانی‌نژاد تصریح کرد: اگر فرض بر این بگذاریم 70 میلیون رأس دام در کشور داشته باشیم با این پیشگیری 140 میلیون کیلوگرم گوشت با کمترین هزینه به بازار گوشت کشور اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بعضی از قوانین ارگان‌ها و دستگاه‌ها نسبت به هم واگرایی دارند، افزود: حتی قوانینی که برای یک هدف مشخص‌  شده، در ادارات مختلف گاهی همگرا نیستند یعنی نه‌تنها همدیگر را تقویت نمی‌کنند بلکه سرعت کار را نیز از هم می‌گیرند.

روحانی‌نژاد با بیان اینکه ما در حوزه خودمان وظایفمان را احصا کرده‌ایم، گفت: علی‌رغم اینکه احساس می‌کنیم فضای زیادی برای سرمایه‌گذاری در بحث عدم وابستگی به خارج از کشور و یا تولید بهتر وجود دارد آمادگی داریم خدمات بیشتری ارائه بدهیم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی نزدیک شدن به منویات مقام معظم رهبری را یکی از اهداف این سازمان برشمرد و اظهار کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در درست انجام شدن وظایف ما دارند.

وی تأکید کرد: رسانه‌ها باید مطالعات زیادی در این رابطه انجام دهند و پیگیر باشند و خواهش ما این است که رسانه‌ها نقاطی که نمی‌شود دید را پیدا کنند و آن‌ها را پررنگ به ما نشان دهند.

روحانی‌نژاد قاچاق دام را خطرناک‌تر از قاچاق مواد مخدر اعلام کرد و ادامه داد: نیروی انتظامی باید با قاچاق دام برخورد قاطعی داشته باشد زیرا برخی صدمات مرگباری که از طریق بیماری مشترک بین انسان و دام از طریق دام‌های قاچاق وارد کشور می‌شود جبران‌ناپذیر است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: اگر یک بیماری در میان طیور شیوع پیدا کنند به معنای از کار افتادن صنعت طیور است و تمام کسانی که در صنعت طیور از جمله صادرکننده، مرغدار و... فعالیت می‌کنند، دچار مشکل می‌شود.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
0
0
با تشکر از نکات ارزنده مدیر کل محترم استان
لطفا قرنطینه سبزوار به صورت شبانه روزی فعال باشد تا شاهد این نباشید که رانندگان خاطی شبانه محموله های خام دامی را از استان های دیگر به مشهد وارد کنند .....
نظر شما
ادامه