کد خبر: ۳۱۶۳۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
 
 

باشگاه خبرنگاران جوان در مطلبی با عنوان «بلای جدیدی به نام "کک"/ سگ و گربه در خانه نگه ندارید!» نوشت:

یک متخصص بیماری عفونی گفت: انسان هایی که از حیوانات اهلی همچون سگ و گربه نگه داری می کنند دچار بیماری کک می شوند.

«دکتر آذری» متخصص بیماری عفونی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: کک، حشره کوچک با پنجه های ریز قهوه ای رنگ است که به دلیل خونگرمی انسان و حیوان برای مکیدن خون به آنها می چسبد.

وی با اشاره به چگونگی وجود کک در میان انسان، اظهار داشت: حشره کک، در مو، لباس و پشم ایجاد می شود و انسان هایی که در منزل خود حیوانات اهلی همچون سگ و گربه نگاه می دارند، حتماً کک در خانه آنها مشاهده می شود.

این متخصص بیماری عفونی درباره علائم نیش کک تسریع کرد: افرادیکه به وسیله نیش کک گزیده می شوند، دچار خارش، قرمزی و تورم های پوستی می شوند.

آذری با اشاره به راه های درمان این گزیدگی، ابراز داشت: هنگام نیش حشره کک، محل زخم را با آب و صابون بشورید و برای کم شدن شدت خارش، کمی از ماده لوسیون را در محل نیش استعمال کنید.

این متخصص بیماری عفونی در ادامه افزود: در هنگام خارش هرگز محل نیش را نخارانید زیرا این عمل باعث ایجاد عفونت های شدید پوستی می شود.

وی با بیان اینکه دوری از حیوانات باعث کاهش کک می شود، اظهار داشت: برای اینکه از وجود کک در خانه در امان باشید، حیوانات خانگی خود را به صورت مستمر با شامپوهای مخصوص کنترل کک شست و شو دهید و حتی استفاده از مواد شیمیایی کنترل کک برای پاکیزه نگه داشتن خانه نیز کمک می کند.

 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Petmehdivet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
0
5
متخصص بنده یه شیتزو دارم که 2.5 سالش هست.از 3 ماهگی روی تخت کنارمون میخوابه.والا ما کک نداریم حالا اگه شما کک دارین به خاطر پول مفتی هست که از ............. مردم درمانده درمیارین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
2
خیلی از کسایی که با پت سروکاردارن مثل خودم اگز زعایت کنند هیچ مشکلی پیش نمیاد این حرف اساس علمی ندارد و بنده تا کنون به هیچ مشکلی بر نخورده ام.
امین مصلایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
0
آقای دکتر می شه لطف کنین منبعتون رو هم بذارید ما هم بدونیم!؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
0
1
جناب متخصص لطفا در حرفه کاری خود نظر بدهید همین جوری جامعه درگیر خرافات هست و این حیوانات بی گناه مورد اذیت هستند در ضمن سگ و گربه که در خانه هستند حتما از لحاظ واکسینه مرتب چک میشوند و مشکلی ندارند
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
0
0
طبق نظر اساتید رشته انگل شناسی، کک ها از گوسفند و خرگوش به سایر پستانداران سرایت می کنند
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
جواب دکتر متخصص عفونی گرامی رو هم در برنامه داریم هر چیزی به موقع اش.

در خصوص آن اساتید گرانقدر، شما به عنوان دانشجو همیشه باید در حال تجسس و تایید سخنان اساتید باشید.
Ctenocephalides canis و Ctenocephalides felis وجود دارد و آگاهی و مدیریت بهداشت صاحبان دام در این قسمت باید توضیح داده شود نه به صرف اینکه این تهدیدات وجود دارد پس نگهداری حیوان خانگی مشکل دارد.

وقتی در لیوانی تا نصفه آب میریزید، این لیوان پر است.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
1
حکیم مهر، نقل یک دیدگاه مخالف و ایجاد بحث کار مفیدی هست اما اینکه شما به نقل این فرد پاسخ علمی ندادید،با توجه به اینکه پاسخ مخالف کاملاً علمی ای در زمینه بحث مطرح شده وجود دارد، یک مقدار جای تفکر در جبهه های شما وجود دارد، اگر بی طرف هستید، پس جامعه دامپزشکی این حق رو داره که جوابی به سخن این آقا بده، لطفاً در مطالب جدیدتون پیوستی از متخصصین دامپزشکی به بحث ایجاد شده بگذارید تا با به اشتراک گذاشتن این بحث جالب قدمی برای پیشرفت جامعه دامپزشکی برداریم، بجای ایجاد تفکر منفی در مردم.
ممنون.
نظر شما
ادامه