کد خبر: ۳۱۶۹

حکیم مهر -  سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) برای شرکت و حمایت از دومین کنگره بین المللی مدیریت بهداشتی و بیماری‌های آبزیان اعلام آمادگی کرد.

سازمان جهانی بهداشت دام در نامه‌ای به دبیرخانه این کنگره از حمایت آن سازمان از دومین کنگره بین المللی مدیریت بهداشتی و بیماری‌های آبزیان و حضور دکتر "گیلیان میلریا" به عنوان نماینده OIE در کنگره مذکور خبر داد.

بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت دام" دکتر میلریا" در کنگره آتی سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران درباره مروری بر نقش و اهداف OIE در بهبود وضعیت بهداشتی آبزیان، کدها و دستورالعمل‌های OIE در خصوص مدیریت بهداشتی آبزیان، سیستم مراقبت بهداشتی، تجارت فرآورده‌های سالم، استفاده محتاطانه از فرآورده‌های دریایی و رفاه آبزیان سخنرانی خواهد کرد.

سازمان جهانی بهداشت دام (office international des epizooties (OIE که پیش از این با نام دفتر بین المللی مبارزه با بیماری‌های واگیر دام شناخته می‌شد در طول بیش از 80 سال فعالیت خود با نقش آفرینی در ارتقاء سطح دانش و اعتلای بهداشت جهانی دام نشان داده که از طریق حمایت از بهداشت دام بهترین تضمین را برای بهداشت عمومی  فراهم کرده است.

نقش عمده و اصلی OIE در جهت افزایش ارتباط منطقی بین کشورهای عضو از نظر چگونگی صادرات و واردات دام زنده و فرآورده های خام دامی، اجرا و احداث قرنطینه‌های بین مرزی است.

هم اکنون 176 کشور عضو  سازمان جهانی بهداشت دام(OIE ) هستند و کشور ما از سال 1328 عضو این دفتر است.

دومین کنگره بین المللی مدیریت بهداشتی و بیماری‌های آبزیان چهارم و پنجم آبان امسال به همت سازمان نظام دامپزشکی در تهران برگزار می‌شود.

بیماری‌ها پیشگیری و درمان، مدیریت بهداشتی تغذیه، مدیریت کیفی آب و مدیریت بهداشتی مزارع تکثیر و پرورش، محورهای این کنگره است.

 برای دریافت اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی www.icahmd.com مراجعه کنید.

نظر شما
ادامه