کد خبر: ۳۲۴۲۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

سازمان دامپزشکی از وجود واکسن تب‌برفکی به حد کافی در سال جاری خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: خوشبختانه در سال جاری، واکسن تب‌برفکی به اندازه کافی تامین شده است.

 «دکتر داریوش جهان‌پیما» با اشاره به مشکلاتی که سال گذشته در ارتباط با اپیدمی تب‌برفکی در کشور به وجود آمد، افزود: امسال برای جلوگیری از شیوع این بیماری، تدابیر لازم اندیشیده شده و در حال حاضر فاز دوم واکسیناسیون در پوشش جمعیت دام سنگین به اتمام رسیده است.

جهان‌پیما عنوان کرد: اکنون از ابتدای ماه جاری (آبان) پوشش جمعیت دام سبک آغاز شده که قرار است ۳۰ میلیون راس گوسفند و بز عشایر، قبل از کوچ واکسینه شوند. این طرح در استان‌هایی مانند ایلام، خوزستان و چهارمحال و بختیاری پیشرفت‌هایی داشته و مشکلی از بابت تامین واکسن وجود ندارد.

به گفته وی، ۷ میلیون دز واکسن تب‌برفکی برای دام سبک در نظر گرفته شده که تمام آنها تولید داخلی بوده و واکسیناسیون برای دام سبک به صورت رایگان از طرف سازمان دامپزشکی اجرا می‌شود. البته واکسن نیز برای دامدار، هزینه‌ای ندارد.

جهان‌پیما ادامه داد: اما این موضوع برای دام سنگین که ۴ میلیون راس را تشکیل داده و  4.5  میلیون دز از واکسن برای این منظور در نظر گرفته شده، کمی متفاوت است. زیرا سازمان دامپزشکی به دلیل کمبود بودجه، تنها قادر به تامین هزینه واکسیناسیون است و دامدار صنعتی مجبور است پول واکسن را متقبل شود.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور، با بیان اینکه تمام واکسن مورد نیاز دام سنگین، وارداتی است، گفت: این مقدار از طرف اتحادیه دامداران ایران و شرکت نهاده های دامی جاهد به کشور وارد شده که خوشبختانه مشکلی از نظر تامین آن وجود ندارد.

جهان‌پیما در پایان با اشاره به سطح پایین مشارکت دامداران دام سنگین در کشور، تاکید کرد: درخواست ما از دامداران صنعتی این است که همکاری با واکسیناتورها را هرچه بیشتر افزایش داده و در راستای پیشگیری از بیماری تب‌برفکی همت کنند.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
1
جناب دکتر واقعا هنوز نتوانسته اید دلیل عدم همکاری ی دامداران را بیابید؟واکسنهای نصف ونیمه ی آفتوواک که هر شیشه برای 100 راس میباشد درحالیکه عملا برای 70 تا 90 راس دام کفاف میکند با قیمت 300 تومن توسط اتحادیه ی دامداران به مراکز واکسیناسیون عرضه میگردد تمام مراکز مایه کوبی را زمین گیر کرده است.اتحادیه ی دامداران فیش های واریزی به حساب آن اتحادیه را مستقیما به دارایی ارسال نموده است.کافیست شما بطور راندوم 20 ویال آفتوواک رو بررسی کنید.به بسته بندی ،پلمپ ،رنگ ظروف واکسن دقت نمایید ،که حتما هم دقت کرده اید.ترکیه در هر موردی هم ضعیف باشد لااقل در بسته بندی پیشرفته است.آیا واقعا این واکسنهای اصل شرکت وتال ترکیه است؟از طرفی دامپزشکی این واکسنها را برای واکسیناسیون به مراکز مایه کوبی تحویل ویا تحمیل نموده ومراکز مایه کوبی هزینه ی واکسن ها را به حساب اتحادیه ی دامداران واریز نموده اند.متاسفانه اتحادیه ی دامداران تمام فیش های واریزی را به نام مراکز مایه کوبی به دارایی ارسال نموده است وحالا مالیات برای مراکز مایه کوبی مشکل ایجاد نموده است.خلاصه ی کلام اینکه در این میان فقط اتحادیه ی دامداران سود اصلی واساسی را برده ومراکز مایه کوبی را ساقط کرده است.سروتیپ واکسن هم که جای خود.باز انتظار دارید عملیات واکسیناسیون پیشرفت کند.من از حجم واکسنها چندین تصویر دارم اگر خواستید ارائه کنم خدمدتون.
همکار بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
1
بزرگواران شاغل در سازمان همکاران خود را که هیچ ، دامداران را چی حساب کردید ؟ واکسن از هند وارد میکنید و اعلام میکنید 9 ماه ایمنی ایجاد میکند . سپس 2 ماه بعد اعلام میکنید واکسن فرانسوی که در عمل ساخت ترکیه است ، هم باید بزنید . قرار نیست ....................... که شعور همکاران بخش خصوصی و دامداران به تمسخر گرفته شود .
دکتر عباس فرهمند شماره نظام 200984
|
United States of America
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
1
چناب اقای دکتر جهان پیما با سلام در زمانیکه اینجانب در منطقه شهریار مرکز مایه کوبی داشتم تمام دامداران صنعتی بزرگ بخاطر اطمینانی که به اینجانب داشتند و من دستور داده بودم واکسیناسیون صحیح بصورت تک سوزن واکسیناتور ها انجام دهند کاملا" این دامداران با اینجانب در هر مورد همکاری میکردند هم اکنون بخاطر جناب اقای دکتر خلج که از همشهریان بنده میباشد وب خاطر سازمان دامپزشکی حاضرم با آن سازمان بصورت مشاور همکاری نمایم چون نباید دامداران عزیز از همکاری با سازمان دامپزشکی رو برگردانند علت را باید بررسی بی طرفانه کرد ضمنآ" ایجانب خود راسا" با مدیران دامداری تماس داشتم کار را به واکسیناتور واگذار نکرده بودم
نظر شما
ادامه