کد خبر: ۳۲۵۵۴
خبرگزاری فارس: برگزاری دوره آموزشی «کشت سلول و ایزولاسیون ویروس عملی» در ارومیه
 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه از برگزاری دوره آموزشی «کشت سلول و ایزولاسیون ویروس عملی» در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر عزیز جوان‌پور» اظهار داشت: دوره آموزشی «کشت سلول و ایزولاسیون ویروس عملی» در ارومیه برگزار می‌شود، که امید است مورد استقبال دانشجویان رشته‌های مربوط قرار گیرد و در آن به صورت موثر شرکت کنند.

وی با خطاب قرار دادن دانشجویان همه مقاطع رشته‌های علوم پزشکی، پیراپزشکی و دامپزشکی در ارومیه، افزود: با مشارکت شرکت ایده‌پژوهان سرم بوعلی نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گام برداشته می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام به آزمایشگاه باکتری‌شناسی واقع در دانشکده دامپزشکی یا به باجه‌ ثبت‌نام دانشکده‌های علوم پایه و دامپزشکی مراجعه کنند، تا از این رهگذر به اطلاعات موردنیاز برای شرکت در این دوره‌های آموزشی دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه این شرکت در ارومیه، پل قویون، خیابان سفیر امید، مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه مستقر است، ادامه داد: شرکت ایده‌پردازان سرم بوعلی از اسفند سال 1393 قرارداد همکاری با مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه امضا کرده است.

جوان‌پور خاطرنشان کرد: در این مدت که روند همکاری با دانشگاه آزاد آغاز شده فعالیت‌هایی انجام گرفته همچنین برنامه‌های آتی شرکت نیز تنظیم شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه تولید سرم جنین گاو، سرم گوساله و اسب همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌ علوم پزشکی و بیولوژی با همکاری اساتید موسسه سرم و واکسن‌سازی رازی را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته برشمرد.

وی ضمن تاکید بر لزوم گام برداشتن براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ادامه داد: تولید آنتی‌سرم، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی، تولید گیت تشخیص سریع آنفولانزا و ... برنامه‌های آتی این مجموعه به شمار می‌رود.

جوان‌پور با اظهار اینکه در بین دانشجویان استعدادهای علمی و نخبه‌های زیادی وجود دارد که باید برای بهره گرفتن از ظرفیت‌های آنها همچنین بارورسازی قابلیت‌های موجود به صورت جدی گام برداشت، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به سهم خود در این زمینه ایفای نقش می‌کند.

 
 
نظر شما
ادامه