کد خبر: ۳۲۵۷۶
 

در دیدار مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان با «آیت الله سلیمانی» امام جمعه شهرستان زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، وی همکاری بسیج با دامپزشکی جهت رفع مشکل بیماری های دامی در روستاها را کار ارزشمند و گامی مهم در اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، «دکتر مهدی حسینی» مدیرکل و «حجت الاسلام حسین شریفی نیک» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان جهت ارائه گزارشی در خصوص اجرای طرح واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در طیور روستایی که با مشارکت بسیج سازندگی استان انجام می گیرد، به دیدار «آیت الله سلیمانی» امام جمعه شهرستان زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان رفتند.

در این دیدار آیت الله سلیمانی ضمن تشکر از خدمات ارزشمند دامپزشکی که در راستای حفظ بهداشت و سلامت جامعه صورت می گیرد گفت: نقش دامپزشکی در حفظ و سلامت بهداشتی جامعه بر هیچکس پوشیده نیست و فعالیت های آن مصداق اقتصاد مقاومتی می باشد. ارتباط و مشارکت دامپزشکی و بسیج که شجره طیبه می باشد برای بهداشت جامعه بسیار مفید و موثر است و باعث خرسندی و مباهات است.

وی در ادامه افزود: به تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شد و مسئولین می بایست این سخن را سرلوحه طرح ها و اقدامات خود قرار دهند تا باعث حرکت رو به جلو در اقتصاد و جامعه باشیم و در رسیدن به افق 1404 موفق باشیم.

در ابتدای این دیدار دکتر مهدی حسینی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های دامپزشکی در زمینه اقتصاد مقاومتی، گفت: با توجه به شرایط خاص استان دامپزشکی جهت تحقق شعار سال طرح ها و برنامه های مفصلی را در دستور کار خود قرار داده و تاکنون چندین نمونه از این طرح ها را اجرا کرده که با بازخورد مثبتی روبرو شده و با حمایت از تولید داخلی جهت ایجاد اقتصاد پایدار و مولد بسیار تلاش کرده است.

وی در ادامه در خصوص اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل، که با مشارکت بسیج سازندگی استان انجام می گیرد توضیحاتی داد و اشاره کرد: بیماری نیوکاسل علاوه بر آسیب های جبران ناپذیری که به طیور صنعتی وارد می کند در طیور روستایی کاهش تولید و حتی تلف شدن را موجب می شود. و با اجرای این طرح که با کاهش بروز بیماری همراه است سبب کاهش هزینه ای تولید نیز می شود.

در این دیدار حجت الاسلام شریفی نیک با اشاره به اهمیت اجرای این طرح خاطر نشان کرد: مشخصه مهم در فعالیت های دامپزشکی عام المنفعه بودن آن است و حرکت در راستای شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی می باشد. و باید گفت دامپزشکی در محرومیت زدایی از روستاها نقش اساسی و عملی را بازی می کند.

 
 
نظر شما
ادامه