کد خبر: ۳۳۰۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

سرپرست شبکه دامپزشکی جاجرم از جراحی دو قطعه پرنده هوبره آسیایی و تحویل آن ها به محیط زیست خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبکه دامپزشکی شهرستان جاجرم، «دکتر سید شاهین احمدی» گفت: دو قطعه هوبره آسیایی زیبا که در اثر تصادف با خودرو در جاده مجروح شده و محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست آن ها را به شبکه دامپزشکی منتقل کرده بودند، بلافاصله تحت عمل جراحی قرار گرفتند و از مرگ حتمی نجات یافتند.

وی با افزودن این که پرندگان مجروح پس از بهبودی نسبی، برای مراقبت های بعدی و طی دوره نقاهت و رهاسازی در طبیعت به محیط بانان شهرستان واگذار شدند، خاطرنشان کرد: هوبره پرنده ای کمیاب است که بیشتر در مناطق بیابانی و نیمه بیانی فلات ایران زیست می کند و طی دهه های اخیر به دلیل شکار بی رویه و نابودی زیستگاه، در معرض خطر انقراض قرار گرفته است. این پرنده کمی بزرگ جثه است و اغلب ترجیح می دهد به جای پرواز، روی زمین بدود.

شهرستان جاجرم در جنوب استان خراسان شمالی با دارابودن پناهگاه حیات وحش میاندشت و پارک ملی ضامن آهو، زیستگاه جانداران منحصر به فرد و گونه های در معرض خطر و حمایت شده ای نظیر یوز آسیایی و هوبره محسوب می شود.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
0
اسم جراحی یعنی رعایت یه سری چهار چوب مثلا یکیش دستکش استریل جراحی کاشش ما دامپزشکا هم مثل پزشکا به کارمون و خودمون اهمیت میدادیم!
نظر شما
ادامه