کد خبر: ۳۳۰۷

حکیم مهر - در حالی که فیلم بازی کردن در کنار حیوانات ممکن است برای هنرپیشه ها کاری ترسناک باشد اما مردی که در آپارتمان کوچکی در تهران به همراه سوسمار، سه مار، یک عقاب و یک میمون کوچکش زندگی می کند ، می گوید وی می تواند در این امر کمک کند. امیر رهبری ، مربی حرفه ای سی و هفت ساله ای که زندگی کردن در میان حیوانات را برگزیده است گفت: "هنرپیشه های بسیاری هستند که از حیوانات می ترسند. من سعی می کنم به آنها برای غلبه بر ترس شان و ارتباط برقرار کردن با حیوانات کمک کنم."

رهبری در آپارتمانی بیست متری در برجی در شمال تهران در حالی که دو مار پیتون بزرگ را دور گردنش نگاه داشته بود گفت آنها یک خانواده هستند. رهبری که در طرح های تلویزیونی و سینمایی همکاری می کند و هنرپیشه ها را آموزش می دهد تا بر ترس شان از حیوانات غلبه کنند گفت" این حیوانات بچه های من و خانواده ام هستند.

آنها من را مشهور کردند و به من در انتقال اندیشه و شغلم در جهان کمک کرده اند. وی معتقد است ترس از حیوانات فطری نیست و این ترس ناشی از مواردی است که والدین در دوران کودکی به فرزندانشان القا کرده اند.

 وی می گوید می تواند ترس بیخود از حیوانات را در کمتر از سی دقیقه درمان کند. رهبری به دلیل سبک زندگی اش و مشکلاتی که با همسایگانش دارد هر ساله مجبور است دو یا سه بار محل سکونتش را عوض کند.

 اما رهبری زندگی کردن با خزندگان و دیگر حیواناتش را در فضایی کوچک دوست دارد و می گوید" زمانیکه من در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنم می توانم حیواناتم را بیشتر ببینم.

ما در هنگام غذا خوردن یا خوابیدن باهم هستیم اما زندگی کردن در آپارتمانی بزرگ اجازه نمی دهد همه اوقات کنار هم باشیم." نگهداری حیوانات از جمله حیوانات خانگی در ایران امری معمول نیست بنابراین رهبری می داند سبک زندگی اش بسیار غیرمعمول است.

وی افزود: من نمی خواهم همسایگانم را آزار دهم. من باغی خارج از تهران دارم که در ان سگ ها و گرگ هایم را نگه می دارم.همه آنها آموزش دیده اند و اکثر آنها در فیلم های مختلف بازی کرده اند.

وی معتقد است حیوانات برای نمایش دادن نیستند و گفت از اینکه جوانان ایرانی پولدار برای نشان دادن موقعیت زندگی شان سگ نگهداری می کنند ناراحت است.

 این حیوانات نباید برای مُد استفاده شوند.

وی با اشاره به ملیسا ، پیتون زرد سه متری که در یک سبد دراز کشیده بود گفت: "این مارها اگر مکان زندگی شان راحت نباشد اعتصاب غذا می کنند تا بمیرند."

 

نظر شما
ادامه