کد خبر: ۳۳۱۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری در اولین ساعات وقت اداری به شهرستان بروجن رفت و از روند کار همکاران این شهرستان و وضعیت پایش و رصد پرندگان مهاجر در تالاب چغاخور بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان بر حضور به موقع همکاران در سرکار و انجام صحیح امور محوله تاکید کرد و گفت: در صورتی که کار ها با نظم صورت نگیرد ممکن است بسیاری از بیماری ها باعث خسارات اقتصادی فراوانی به قشر دامدار، مرغدار، آبزی پرور و ... وارد شود.

«دکتر عبدالمحمد نجاتی» در ادامه گفت: با توجه به اینکه چند استان کشور درگیر بیماری آنفلوآنزای پرندگان می باشند پس باید مراقب بود که بیماری نیز وارد استان نشود و این ممکن نیست جز با نظارت های مستمر، خصوصا" بر روی دو تالاب گندمان و چغاخور که در این شهرستان قرار دارد.

دکتر نجاتی همچنین کارهای انجام شده در مورد مرغ سایز را پیگیر شد و گفت: مردم باید بدانند که مرغ با وزن 1800 گرم مناسب تر بوده و از نظر اقتصادی به صرفه تر می باشد.

وی در ادامه با فرماندار این شهرستان ملاقات کرد و بر روند موارد پیشگیرانه بیماری آنفلوآنزای پرندگان در شهرستان اذعان داشت و گفت: خوشبختانه تا کنون با رصد و پایش های انجام شده در استان بیماری مشاهده نشده و با تلاش همکاران مسئول فنی در کشتارگاه های طیور استان ونظارت هایی که انجام می دهند مرغ سالم وارد بازار مصرف می شود و مردم می توانند با خیال راحت از گوشت مرغ استفاده نمایند.

دکتر نجاتی از روستاییان خواست در صورتی که تلفات مشکوک در مرغ های خانگی مشاهده نمودند به شبکه های دامپزشکی مراجعه و اطلاع دهند.

مهندس فیاضی فرماندار شهرستان بروجن نیز از پیگیری و حساسیتی که مدیرکل دامپزشکی نسبت به سلامت مردم دارند تقدیر و تشکر کرد و گفت: در شهرستان کارهای بسیارخوبی از جمله اصلاحات ساختاری کشتارگاه ها و رعایت انجام پیش سرد گذاری جهت سالم سازی گوشت مصرفی که در اختیار مردم قرار می گیرد انجام شده است.

در ادامه حضور مدیرکل دامپزشکی در شهرستان از چند مرکز عرضه فراورده های خام دامی بازدید و تذکرات لازم در خصوص قرار دادن گوشت در یخچال 4-0 درجه را گوشزد نمود و سپس از چند داروخانه دامپزشکی نیز بازدید بعمل آورد.

در پایان حضور مدیرکل دامپزشکی استان از تالاب چغاخور که "مساحتی حدود 1687 هکتار و دارای 37 گونه پرنده که گاها" در سال های گذشته تا 42 گونه توسط پرنده شناسان شناسایی شده است. این پرندگان سه دسته اند، دسته اول زیستگاه آن ها تالاب است و آنجا می مانند، دسته دوم مسیر مهاجرت آن هاست که دارای مهاجرت زمستانه و بهاره هستند و از شمال سیبری روسیه به حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا مهاجرت می نمایند و دسته سوم کر شرایط مناسب باشند می مانند در غیر اینصورت مهاجرت می کنند" بازدید وبا دوربین های محیط بانان منطقه سالم بودن پرندگان را رصد نمود.

 

حضور مدیرکل در جمع همکاران دامپزشکی شهرستان بروجن

 

ملاقات مدیرکل با فرماندار شهرستان

 

نظارت مدیرکل دامپزشکی بر مراکز عرضه فراورده های خام دامی

 
بازدید مدیرکل از بخش خصوصی
 

رصدپرندگان مهاجر در تالاب چغاخور توسط مدیرکل

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
0
0
سلام.
از اقای دکتر ردگلی کمال سپاس را داریم که بسیار در شبکه بروجن زحمت میکشن.
نظر شما
ادامه