کد خبر: ۳۳۲۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

دو تفاهم نامه بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی با شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به امضا رسید. این تفاهم نامه ها با هدف ارتقای سطح بهداشت عمومی و پیشگیری و کنترل بیماریهای مشترک قابل انتقال بین انسان دام، با حضور مقامات استانی به امضا رسید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی، صبح روز یکشنبه 5/10/1395 نشست مشترکی با حضور مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و معاونت غذا و دارو، شهردار کلانشهر ارومیه، فرماندار، ریاست سازمان جهاد کشاورزی و دیگر مقامات استانی در محل اداره کل دامپزشکی به منظور امضای تفاهم نامه های همکاری مشترک برگزار شد.

جلسه تفاهم نامه همکاری بین اداره کل دامپزشکی استان با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و نیز شهرداری ارومیه برای اولین بار در کشور به منظور همکاریهای لازم در زمینه ارتقاء سطح بهداشت عمومی و پیشگیری و کنترل بیماریهای مشترک قابل انتقال از دام و فرآورده های خام دامی به انسان در روز یکشنبه پنجم دیماه برگزار گردید.

در این جلسه «دکتر کامیار داهیم» مدیر کل دامپزشکی استان به ضرورت پرداخت هرچه بیشتر به مقوله سلامت و تشدید همکاری های لازم در زمینه افزایش نظارت های لازم به منظور کاهش زمینه های ابتلا به بیماریهای مشترک در نزد جمعیت انسانی با استفاده از توان تمام دستگاههای فرا بخشی اشاره نمود و اظهار داشت: با تبادل تفاهم نامه های مورد نظر و تدوین منشور و آئین نامه اجرائی ذیربط با مفاد تفاهم نامه، گامهای موثری در زمینه افزایش سلامت مواد غذائی با منشاء دامی برداشته خواهد شد.

اولویت این موضوعات افزایش سطح پوشش واکسیناسیون دام های حساس ، بیماریهای مشترک بین انسان و دام از جمله بروسلوز و نیز ساماندهی بهداشتی عرضه و فروش دام، کشتار دام و تشدید نظارت بر حلقه های زنجیره تولید، توزیع، نگهداری و عرضه انواع فرآورده های خام دامی بودند.

طی جلسه مذکور دکتر صفر زاده، معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی، امنیت مواد غذایی و تولید مواد غذایی سالم و بهداشتی جهت مصرف کنندگان را جزء لاینفک حقوق شهروندی شهروندان دانسته و به ضرورت تشدید اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در زنجیره تولید تا مصرف انواع فرآورده های خام دامی، تاکید و حمایت استاندار محترم از عملیاتی سازی مفاد تفاهم نامه های مورد توافق دستگاههای فوق الذکر را ابلاغ نمود.

در این جلسه دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیز اهمیت پرداخت ویژه به مقوله سلامت در تمام ابعاد آن را خصوصاً از منظر مواد غذایی مورد مصرف شهروندان محترم را تشریح نموده و آمادگی دانشگاه را در زمینه تشدید همکاریهای لازم در عرصه های تولید مواد غذائی با منشاء دامی را با اداره کل دامپزشکی استان اعلام نمود.

سخنران دیگر جلسه حضرت پور، شهردار ارومیه بود که آمادگی مجموعه شهرداری محترم را در زمینه کمک به ارتقاء شبکه بهداشت عمومی جامعه در بر اساس آئین نامه اجرای ماده 55 شهرداریهای کشور بویژه در زمینه تولید گوشت قرمز سالم و بهداشتی و نیز ساماندهی میادین تبادل و فروش دام و نهایتاً سوق کشتار کلیه دام های حلال گوشت به کشتارگاهها را در همراهی با اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه اعلام نمود.

همچنین مهندس کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن استقبال از تبادل تفاهم نامه همکاری های مشترک، ضرورت تولید پایدار و امنیت تولید انواع فراورده های دامی با کیفیت و بهداشتی را مورد تاکید قرار داده و با اشاره به پتانسیل های وسیع موجود در استان جهت تولید انواع فرآورده های کشاورزی و دامی موضوع افزایش سطح کمی و کیفی محصولات مورد بحث را از برنامه های لاینفک تولید پایدار اعلام نمود.

این جلسه با امضا و مبادله تفاهم نامه ها و با صلوات حاضرین به پایان رسید.












 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
0
این تفاهم نامه اولین بار نیست و در استان های دیگر کشور هم انجام شده‌است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
0
0
مراسم کله پاچه خوران خوبی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
عزیز دل برادر
اونجا فقط پرتقال و سیب هست. اصل موضوع را ببینید و حاشیه نکشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
این پرتغالها برای بعد از صبحانه بود واسه هضم کله پاچه ها
نظر شما
ادامه