کد خبر: ۳۳۲۰۴
 

فرماندار بناب با اشاره به اینکه متأسفانه نمونه هایی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان مشاهده شده است، گفت: با تلاش دامپزشکی و دیگر ادارات این بیماری کنترل شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «ولی الله فرج اللهی» روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان با بیان اینکه هیچ جای نگرانی از انتشار بیماری در واحدهای تولیدی وجود ندارد، افزود: این بیماری در شهرستان بناب تحت کنترل است.

وی با اشاره به اینکه 120 هزار قطعه مرغ در واحدهایی که کانون بیماری بوده اند، معدوم سازی شده اند، تأکید کرد: این بیماری توسط دامپزشکی رصد می شود و کارشناسان مراقب موضوع هستند.

فرماندار بناب اضافه کرد: واحدهای مرغ گوشتی و تخمی باید توصیه های دامپرشکی و جهاد کشاورزی را در این خصوص جدی بگیرند و اگر در این زمینه غفلت شود با بحرانی جدی مواجه خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: در سه واحد مرغداری که نمونه های بیماری شناسایی شده بود، تعداد 120 هزار قطعه مرغ معدوم سازی شدند و امیدواریم بیمه پس برآورد خسارت و نسبت به جبران آن اقدام کند.

فرج اللهی از مسئولان جهاد کشاورزی خواست تمامی مرغداری ها را مکلف کنند تا نسبت به بیمه واحد مرغداری خود اقدام کنند.

وی با اشاره به شروع فصل سرما و یخبندان از تمامی دستگاه های خدمات رسان خواست با تمام تجهیزات و امکانات خود آماده مقابله با بحران های احتمالی باشند.
 
 
نظر شما
ادامه