کد خبر: ۳۳۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: چنانچه مسائل حاشیه‌ای و مشکل خاصی در اجرا پیش نیاید، تلاش می‌کنیم با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بازرگانی و مسئولان استان تهران در نیمه دوم سال و به خصوص در اوایل این نیمه مرغ را به صورت بسته‌بندی شده در تمام مناطق تهران عرضه کنیم.

دکتر سید محسن دستور با اعلام این خبر اظهار کرد:‌ برای عرضه مرغ بسته‌بندی شده در تهران از اوایل امسال تلاش شده تا تمام زمینه‌ها و زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف همچون کشتارگاه‌های آماده شود البته این اقدام در سازمان میادین زودتر اجرا می‌شود و سپس به صورت همگانی خواهد شد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در حال حاضر در 28 استان کشور عمده مرغی که عرضه می‌شود به صورت بسته‌بندی است، گفت: چنانچه تهران نیز وارد لیست بسته‌بندی گوشت مرغ کشور قرار گیرد می‌توان گفت که در تمام کشور مرغ به صورت بسته‌بندی شده عرضه می‌شود.

وی درباره تاثیر بسته‌بندی شدن گوشت مرغ در قیمت آن تصریح کرد: با توجه به اینکه بسته‌بندی گوشت مرغ در استان‌های دیگر انجام شده است بنابراین آن افزایش قیمت جزیی که قرار بوده به علت بسته‌بندی روی قیمت مرغ بیاید در حال حاضر آمده است و بسته‌بندی گوشت مرغ در تهران نباید روی قیمت این محصول در تهران تاثیری داشته باشد و اگر هم تاثیری داشته باشد بسیار ناچیز خواهد بود.

دستور با بیان اینکه در حال حاضر قیمت مرغ بسته بندی شده در تهران نزدیک و یا متناسب با قیمت مرغ غیر بسته‌بندی شده در تهران است، گفت: ‌البته ممکن است عده‌ای بخواهند در این بین کارشکنی کرده و طرح را ناموفق نشان دهند ولی از نظر اصولی نباید این اقدام تاثیری در قمیت این محصول داشته باشد.

وی تصریح کرد: بسته‌بندی از تقلبات جلوگیری می‌کند البته این به معنی مشکل‌دار بودن مرغ‌های غیر بسته‌بندی که اکنون در تهران عرضه می‌شود نیست بلکه تمام تلاش ما ارتقاء کیفیت این محصولات است چرا که با بسته‌بندی گوشت مرغ بسته‌بندیِ‌ها پیگیری شده و کیفیت محصول نیز بالاتر می رود البته در این مسیر باید تمام دست‌اندرکاران و تمام بخش‌های همچون فروشندگان، تولیدکنندگان، کشتارگاه‌ها و ...، با یکدیگر همکاری داشته باشند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور بسته‌بندی گوشت مرغ را بهترین مشکل برای توزیع این محصول دانست و گفت:‌ با توجه به اینکه در بسته ‌بندی گوشت مرغ این محصولات شناسنامه‌دار می‌شوند می‌توان از بسیاری تقلبات جلوگیری کرد و اگر شکایتی در این زمینه صورت گرفت از طریق شناسنامه محصول موارد شکایت را پیگیری کرد ضمن اینکه با درج تاریخ مصرف روی این بسته‌ها کیفیت این محصولات نیز ارتقا می‌یابد و از بسیاری جهات مرغ بسته‌بندی شده نسبت به مرغ‌های بسته‌بندی نشده امتیاز دارد.

این نوع بسته بندی گوشت مرغ به معنی منجمد کردن نیست بلکه این گوشت‌ها در دمای دو تا سه درجه و با تاریخ مصرف درج شده روی آن نگهداری می شود.

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
م. یوسفعلی
|
-
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
0
0
این مطلب در کیفیت و بهداشت کالا تاثیر مثبتی دارد. خودم قصد راه اندازی و پخش محصولات مرغ بسته بندی در تهران را دارم که نیاز به مساعدت و همکاری مسئولین ذیریط می باشد.
A
|
-
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
0
پخش مرغ و انواع ماهی و بوقلمون باقیمت مناسب در سراسر استان اصفهان .شاهین شهر.مورچه خورت .میمه و شهرهای حومه

کلیه ی سفارشات مجالس شما پذیرفته می شود.برای کسب اطلاع بیشتربا مدیریت آقای رنجبرتماس بگیرید.باتشکر۰۹۱۳۳۱۲۶۱۳۷
نظر شما
ادامه