کد خبر: ۳۳۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  دام زنده و گوشت در حجم بالا و به صورت مستمر معلول عدم سیاستگذاری و هدفگذاری کلان مدیریتی کشور است.

رییس هیات تحقیق و تفحص از دام زنده با اعلام این مطلب گفت: فراخوان عمومی تحقیق و تفحص از واردات دام منتشر و به دستگاههای ذیربط نظیر گمرک، وزارت بازرگانی و سایر دستگاههای مرتبط ابلاغ شده است.

احمدعلی کیخا افزود: طی سه ماه آینده اطلاعات لازم برای بررسی وضعیت دام زنده و چگونگی انجام آن در کمیسیون کشاورزی جمع آوری و پس از بررسی در پایان شش ماه در صحن علنی مجلس قرایت خواهد شد.

مرکز پژوهشهای مجلس نیز به هیات تحقیق و تفحص پیوست

نماینده زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: مرکز پژوهشهای مجلس نیز با معرفی تیم کارشناسی درباره محورهای تحقیق و تفحص تلاش خواهد کرد اطلاعات علمی و منطقی در اختیارات هیات گذاشته و نتایج مستدل تری به دست آید.

وی همچنین ادامه داد: در این تحقیق و تفحص تلاش می شود به این سوالات پاسخ داده شود که اولا آیا نیازی به واردات وجود دارد یا خیر؟ ثانیا میزان نیاز به واردات چقدر است؟ و ثالثا آیا واردات گوشت باید به کشور صورت گیرد یا دام زنده در دستور کار قرار گیرد؟

همچنین این هیات در پایان به این سوال اساسی پاسخ خواهد داد که در فرآیند موجود چه ایرادات و اشکالاتی وجود دارد که باید اصلاح شده و به صرفه اقتصادی کشور نزدیک شود؟

خط و مشی معینی برای وضعیت گوشت وجود ندارد

کیخا تاکید کرد: هرچند هنوز نمی توان به این سوال پاسخ داد که بهتر نیست دولت به جای خارج کردن ارز قابل توجه برای واردات گوشت نسبت به پرواربندی واحدهای دامداری اقدام کند، اما به صورت قطع می توان گفت که واردات گوشت و دام زنده به صورت مستمر نتیجه نبود خط و مشی و سیاستگذاری کلان در بخش تولید گوشت و بازرگانی آن است.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی در گفتگو با ایانا همچنین یادآور شد: آنچه مشخص است اتخاذ سیاستهای تولیدی در قبال واحدهای دامداری و دامپروری طی سالهای گذشته دچار نقصان شده و رشد جمعیت دامی کشور به دلایل مختلف دچار خسران و صدمه شده که با شدت گرفتن واردات انگیزه دامداران برای پرواربندی و افزایش تولید گوشت نیز کاهش یافته است.

فراخوان تحقیق و تفحص به تشکلها نیز ارسال می شود

رییس تحقیق و تحفص واردات دام زنده نیز اظهار داشت: هرچند فراخوان عمومی به همه نهادهای عمومی و واحدهای تابع ارسال شده، اما این هیات فراخوان خود را به اتحادیه های دامداری و تشکلهای بخش خصوصی نیز ارسال خواهد کرد تا تشکلها نیز برای ارایه اطلاعات به کمک هیات تحقیق و تفحص بشتابند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشك
|
-
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۵
0
0
سلام
لطفا ازاين آقايان بخواهيد تا يك آدرس الكترونيكي جهت اظهار نظر كارشناسان در خصوص واردات دام وعلت شيوع بيماري تب برفكي اعلام نمايند .زيرا كسب اطلاعات دقيق وفني تنها ازاين طريق ميسر خواهد بود نه مراجعه به كارشناسان و مسئوليني كه خودشان در ......... واردات دام ونابودي صنعت دامداري كشور مشاركت داشته اند
نظر شما
ادامه