کد خبر: ۳۳۸۰۸
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
«هادی شوشتری» افزود: وجود 10 هزار کیلومتر مرز مشترک، بر پیچیدگی و دشواری کار دامپزشکی افزوده است، اما این سازمان مأموریت‌های خود را به خوبی و با سربلندی انجام می‌دهد ...



حکیم مهر - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به همسایگی کشورمان با 15 کشور دیگر گفت: وجود 10 هزار کیلومتر مرز مشترک، بر پیچیدگی و دشواری کار دامپزشکی در ایفای وظایف محول قانونی آن افزوده است، اما این سازمان مأموریت های خود را به خوبی و با سربلندی انجام می دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، «هادی شوشتری» نماینده قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از تأمین امنیت غذایی پایدار کشورمان، آن را مدیون همه سختی هایی دانست که کارکنان دامپزشکی متحمل می شوند و تصریح کرد: کمک به تأمین امنیت غذایی و توسعه پایدار جمعیت بهره بردار، دو وظیفه مهم و مأموریت حاکمیتی است که سازمان دامپزشکی به خوبی توانسته است آن ها را اجرایی کند.

وی ادامه داد: مجلس هم این آمادگی را دارد که چالش های پیش روی سازمان دامپزشکی را با تصویب قوانین لازم و افزایش بودجه این سازمان بکاهد و از فعالیت های آن پشتیبانی کند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی هم در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه دامپزشکی استان طی سال های اخیر، سرمایه صنعت دام و طیور این استان را به همراه گردش مالی آن بیش از 10 هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: صیانت از این سرمایه در کنار تضمین سلامت فرآورده های دامی و بهداشت عمومی جامعه نشانگر گستردگی شرح وظایف و مأموریت های دامپزشکی استان است.

«دکتر سید محمدمهدی احمدی» با اشاره به کمبودهای اعتباری و نیروی انسانی دامپزشکی استان، کمک به ارتقای شرایط این اداره کل را خواستار شد. مساعدت نمایندگان مجلس در اختصاص سهمی از اعتبارات فصل سلامت کشور به سازمان دامپزشکی و نیز کمک به نوسازی و بهسازی واحدهای پرورش دام و طیور به منظور ارتقای شرایط امنیت زیستی و جلوگیری از رخداد بیماری های حاد واگیر، دیگر درخواست های مدیرکل دامپزشکی استان از این نماینده مجلس بود.


 

نظر شما
ادامه