کد خبر: ۳۴۲۰

حکیم مهر -  مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: طرح مبارزه با انگل خارجی بدن دام در آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

دکتر شهرام دیلمقانی اظهار داشت: دو طرح در راستای مبارزه با انگل خارجی بدن دام توسط دامپزشکی آذربایجان غربی اجرا می‌شود که یکی از این طرح‌ها طرح جامع مبارزه با انگل خارجی بدن دام است.
وی تصریح کرد: یک میلیون و 100 هزار مترمربع جایگاه دامی در استان وجود دارد که در اجرای این طرح‌ها 215 هزار راس بدن گوسفند و 41 هزار راس بدن گاو در برابر انگل خارجی بدن دام سمپاشی شده‌اند.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه اماکن دامی استان به صورت رایگان سم‌پاشی میشوند، افزود: برای جلوگیری از شیوع بیماری مشترک بین انسان و دام این اقدام در تمام اماکن دامی استان انجام می‌شود.
دیلمقانی خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای سمپاشی اماکن دامی در سال گذشته انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه در سه ماه نخست سال جاری میزان سمپاشی اماکن دامی 98 درصد افزایش یافته است، گفت: این اقدام از بروز بیماری‌های واگیردار دام و انسان جلوگیری می‌کند.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی اظهار داشت: واکسیناسیون 4 میلیون و 929 هزار دام‌های از دیگر اقدامات در این زمینه است که در این راستا گوسفند، گاو، بز و گاومیش مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.
دیلمقانی با بیان اینکه یک میلیون و 209 هزار و 762 نوبت سر دام‌ها نیز علیه انگل‌های داخلی معلجه شدند، تصریح کرد: در کل سمپاشی بدن بیش از 328 هزار نوبت سر گاو، گاومیش، گوساله، بز، گوسفند از دیگر اقدامات است.
وی افزود: اقدامات دامپزشکی آذربایجان غربی در راستای مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مطلوب است و این اداره در چند سال گذشته در این زمینه موفق عمل کرده است.

 

نظر شما
ادامه