کد خبر: ۳۴۳۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: از آغاز شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان ۳۶ هزار قطعه از طیور بومی استان معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر عبدالمحمد نجاتی» در کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به درگیری طیور بومی در همه شهرستان‌های استان به آنفلوآنزای مرغی اظهار داشت: 150 نفر از مجموع 160 نفر نیروی کار دامپزشکی استان هم‌زمان با شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان درگیر مهار و کنترل این بیماری بودند.

وی ضمن ابراز خرسندی از عدم گزارش این بیماری در بین طیور استان در 4 روز گذشته، افزود: در مجموع 36 هزار قطعه از طیور بومی استان به منظور مهار و کنترل آنفلوآنزای پرندگان معدوم و محل نگهداری آن‌ها ضدعفونی شد.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اداره کل دامپزشکی استان نظارت کافی بر عرضه گوشت مرغ قبل، حین و بعد از کشتار دارد به گونه‌ای که گوشت مرغ موجود در بازار هیچ مشکلی از نظر سلامتی ندارد و مردم می‌توانند با اطمینان از سالم بودن آن را مصرف نمایند.

نجاتی به فعالیت اکیپ‌های نظارتی این سازمان در ایام نوروز اشاره و تصریح کرد: 9 اکیپ این سازمان در قالب 27 نفر از اول اسفند ماه تا 14 فروردین ماه به صورت ویژه بر مراکز عرضه فرآورده‌های دامی و رستوران‌های استان نظارت می‌کنند.

وی تاکید کرد: اداره کل دامپزشکی از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک و واگیردار انسان و دام و نظارت بر عرضه فرآورده‌های دامی نقش مهم و اساسی در تامین بهداشت عمومی و سلامت جامعه ایفا می‌کند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
1
0
سلام
متاسفانه براساس سیاست پنهان کاری که ازطریق سازمان دامپزشکی به ادارات کل استان ها ابلاغ شده است دراستان ................... نیز دیگر موضوع جمع آوری ومعدوم سازی درکانون های آلوده منتفی شده ودیگر نمونه برداری از تلفات اعلامی هم انجام نمی شود
نظر شما
ادامه