کد خبر: ۳۴۵۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر -  رئیس سازمان دامپزشکی کشور قاچاق دام زنده و جابجایی غیر مجاز دام را عامل اصلی شیوع بیماری تب کنگو معرفی کرد.
دکتر سید محسن دستور با اعلام وجود بیماری تب کنگو از سال‌ها پیش درکشور به صورت پراکنده، قاچاق دام زنده و جابجایی‌های غیر مجاز دام را عامل اصلی شیوع بیماری تب گنگو اعلام کرد.
وی گفت: شیوع بیماری تب کنگو ناشی از واردات قانونی دام زنده به کشور نبوده بلکه همیشه در کشور این بیماری به صورت کم و پیش وجود داشته است.
رییس سازمان دامپزشکی با تکذیب اظهاراتی در خصوص شیوع این بیماری در کشور که ناشی از ورود دام زنده است، گفت: ورود دام زنده با تدابیر قرنطینه‌ای انجام می‌گیرد و هیچ دامی بدون تأیید سلامت آن وارد کشور نمی‌شود.
دکتر دستور تصریح کرد: قاچاق دام زنده و جابجایی غیر مجاز عامل اصلی برای شیوع این بیماری است.
به گفته وی عوارض انسانی این بیماری بیشتر از عوارض دامی آن است و به خاطر همین تلفات انسانی بیشتری رخ می‌دهد.
برخی از کارشناسان و نمایندگان چندی پیش شیوع بیماری تب کنگو را ناشی از واردات دام زنده به کشور دانسته بودند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
كارشناس دامپزشك
|
-
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۲
0
0
سلام
شيوع تب كريمه كنگو ارتباط مستقيمي با ورود دام زنده از مرزهاي شرقي دارد . افزايش موارد ابتلا و مرگ ومير ناشي از تب كريمه كنگو در سال جاري تاييد كننده افزايش ورود دام از مرزهاي شرقي است .
همکار
|
-
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۲
0
0
سلام عزیزان ........... در زمان رئیس سابق سازمان در زمان رخداد چنین وقایعی واردات را عامل اصلی میدانستند حالا با این گفته ها خود قضاوت کنید
دكتردانشوران
|
-
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۴
0
0
همه دوستان اعم از مسئولان محترم سازمان دامپزشكي و يا مسئولان وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشكي علت را يافته اند ولي مع الاسف فكري به مراقبت و مونيتورينگ بيماري و گرفتن ردپاي ويروس در دامها و كنترل بيماري درانسان نيستند كه براحتي عملي وقابل اجراست .
چراكه هزينه ها وخسارات وارده قابل محاسبه و تخمين ميباشد كه در مقابل اعتبار مور د نياز براي اجراي عمليات مراقبت رقمي نخواهد بود .
درنهايت باز آفتاب آمد دليل آفتاب كه به طرح ايجاد پليس قرنطينه در حوزه دامپزشكي بها بدهند تا نهايي شود.
نظر شما
ادامه