کد خبر: ۳۵۰۶

حکیم مهر -  تعجب نکنید. فکر نکنید معضل چاقی فقط گریبانگیر انسان ها شده، بلکه بسیاری از حیوانات حتی همین گربه هایی که هر روزه در کوچه ها و خیابان ها پرسه می زنند نیز به این درد دچارند. به هر حال دنیای عجیبی است. خیلی ها هستند که برای خوردن یک تکه نان لحظه شماری می کنند و خیلی ها هم...
نمی خواهیم وارد این بحث شویم، فقط می خواهیم به این نکته اشاره کنیم که بسیاری از افراد در صدد برآمدند تا برای مشکلات چاقی حیوانات راه چاره ای پیدا کنند. در این راستا، محققان آمریکایی روش هایی ارائه داده اند تا از آن طریق صاحبان گربه ها بتوانند اندام حیواناتشان را متناسب کنند! البته به گربه های کوچه و خیابان توصیه می کنیم که به کار خود ادامه دهند چون این روش ها شامل حال آنها نمی شود!

1-در درجه اول خاطر نشان کنیم که روش های لاغری برای گربه ها کمی متفاوت با سگ هاست، چراکه سگ ها با کمی پیاده روی می توانند میزان قابل توجهی از وزن خود را کاهش دهند اما گربه ها نیاز به تلاش بیشتر و راههای مکمل دیگری هم دارند.

2-اصولا گربه ها موجودات تنبلی هستند و بیشتر تمایل دارند تا در گوشه ای کز کرده و به استراحت خود ادامه دهند. این امر برای آن دسته از گربه هایی که خانگی هستند بیشتر نمود پیدا می کند، چراکه آنها حتی برای خوردن غذا هم نیاز ندارند تا از جای خود بلند شوند!

3-مرحله اول این است که با گربه خود بازی کنید. اسباب بازی های تعاملی برایش بخرید و او را مجبور کنید که همراه شما بازی کند. مثلا یک ماهی پلاستیکی را به یک نخ ببندید و آن را روی زمین بکشید تا گربه تنبل مجبور شود برای گرفتن ماهی کمی بدود.

4-مرتب به او خوراکی ندهید. توجه داشته باشید که این حیوان فقط به دو وعده غذایی - ترجیحا صبح ها و عصرها- نیاز دارند، خارج از این دو وعده فقط او را چاق می کند.

5-ظرف غذا را جلوی دستش نگذارید. آن را در گوشه ای دورتر قرار دهید تا گربه تان مجبور شود برای خوردن غذایش کمی راه برود.

6-او را به تحرک وا دارید. مجبورش کنید که از صندلی ای که کنار پنجره گذاشته اید بالا رود و بیرون را تماشا کند.

7-و در نهایت این که صبور باشید. چراکه به سرعت وزن کم نمی کند بلکه کاهش وزن در این حیوان بسیار کند و با گذشت هفته ها صورت می گیرد.

 

نظر شما
ادامه