کد خبر: ۳۵۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
ShowPicture

حکیم مهر -  مدیرمسئول نشریه الکترونیک حکیم مهر در پی اقدام غیرحرفه‎ای و عدم صداقت سازمان دامپزشکی نشست خبری رئیس این سازمان را ترک کرد!

جریان از اینجا آغاز شد که در روزهای پایانی شهریور ماه ، مدیرمسئول حکیم مهر در ملاقات حضوری با رئیس اداره روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور از وی خواست به مناسبت چهارده مهر (روز دامپزشکی) گفتگویی اختصاصی با دکتر دستور رئیس سازمان دامپزشکی ترتیب دهد.

وی ضمن استقبال بلافاصله در حضور مدیرمسئول حکیم مهر با مسئول دفتر رئیس سازمان دامپزشکی هماهنگ کرد و متعاقب ارسال نامه رسمی نشریه حکیم مهر مبنی بر درخواست گفتگو با رئیس سازمان دامپزشکی کشور ، از دفتر ایشان تماس گرفته و ساعت 8 صبح روز 30 شهریور ماه جهت انجام مصاحبه تعیین گردید.

با این حال ساعاتی پس از تنظیم این قرار مجدداً از دفتر رئیس سازمان دامپزشکی با مدیرمسئول حکیم مهر تماس گرفته شد و به دلیل تنظیم قرار برای جلسه‎ای دیگر این گفتگو لغو شد.

اما این پایان ماجرا نبود و ساعت 45/16 روز 30 شهریور از دفتر دکتر دستور با مدیرمسئول حکیم مهر تماس گرفته شد و اعلام شد که حدود یک ساعت بعد (ساعت 18) برای گفتگو در سازمان دامپزشکی قرار تنظیم شده است.

مدیرمسئول حکیم مهر با حضور در محل سازمان دامپزشکی رأس ساعت مقرر با اقدامی از سوی آن سازمان مواجه شد که کاملاً غیرحرفه‎ای و غیرصادقانه بود!

وی به محض حضور در اتاق انتظار رئیس سازمان دامپزشکی در حالی که در تماس‏های مختلف از سوی سازمان دامپزشکی سخنی از نشست خبری نشده بود با چند خبرنگار و عکاس از سه نشریه و سایت غیرتخصصی دامپزشکی مواجه شد و بلافاصله از مسئول دفتر رئیس سازمان سؤال کرد مگر قرار برای مصاحبه اختصاصی تنظیم نشده بود؟

مسئول دفتر دکتر دستور پاسخ داد : نخیر! نشست خبری است!!! رئیس سازمان دامپزشکی چون تا هفته بعد وقت نداشتند دستور دادند اینطور نشست برگزار شود!

 

دکتر لطفی‎زاده و دکتر دستور به ترتیب مدیرمسئول حکیم مهر و رئیس سازمان دامپزشکی

 

در این هنگام دکتر محمد لطفی‎زاده (مدیر مسئول حکیم مهر) به همراه سایر خبرنگاران به اتاق رئیس سازمان دامپزشکی وارد شد و در حضور آنان و دکتر محسن مشکوة معاون تشخیص و درمان آن سازمان که خود را برای نشست خبری آماده کرده بود در جهت حفظ شأن نشریه حکیم مهر و درپی اقدام غیرحرفه‎ای آن سازمان به رئیس سازمان دامپزشکی گفت : " تنها به جهت احترام به حضرتعالی به اتاق شما آمدم و متأسفانه چون قرارمان مصاحبه اختصاصی بود از حضور در این نشست معذورم. اگر مایل بودید بعداً بصورت اختصاصی سؤالاتی را مطرح خواهیم کرد و ان شاء الله پاسخ بفرمایید"

وی پس از این و قبل از آن که نشست به صورت رسمی آغاز شود اتاق رئیس سازمان دامپزشکی را ترک کرد.

گفتنی است دو نشریه و سایت خبری دعوت شده به این نشست ، از نشریات و سایت‎های خبری غیرتخصصی دامپزشکی بودند و عجیب آنکه بیژن ناهیدی رئیس اداره روابط عمومی سازمان دامپزشکی هم که معمولاً در اینگونه نشست‎ها در کنار رئیس سازمان حاضر می‎شود ظاهراً در سازمان حضور نداشت!

 

نشریه حکیم مهر ضمن عذرخواهی از بینندگان محترم خود به استحضار می‎رساند سؤالات مهمی برای این گفتگو که از مسائل مهم صنف دامپزشکی و پرسش بسیاری از دامپزشکان و سایر‎رده‎های دامپزشکی است در زمینه‏های مختلف آماده شده بود که امکان طرح آن و پاسخگویی رئیس سازمان دامپزشکی کشور بدین شکل میسر نشد!

 

بدون شرح :

 

1 -  قرآن کریم / سوره مائده آیه یک : یا ایها الذین آمنوا اوفوا بالعقود : ای کسانی که ایمان آورده‎اید به عهد (قرارهای) خود وفا کنید!

2 - قرآن کریم / سوره بقره آیه 177 : ... البر ... والموفون بعهدهم اذا عاهدوا ... : نیکوکاری آن است که افراد وقتی عهدی می‎بندند و قراری می‎گذارند به آن وفا کنند!

3 -  قرآن کریم / سوره اسراء آیه 34 : اوفوا بالعهد ان العهد کان مسئولاً : به عهد (قرار و پیمان) خود وفا کنید. همانا در روز قیامت از آن سؤال خواهد شد!

4 -  پیامبر اکرم (ص) : من کان یؤمن بالله و الیوم الآخر فلیف اذا وعد : کسی که به خدا و روز قیامت ایمان دارد وقتی عهد می‎بندد به آن وفادار است. (اصول کافی / جلد 2 / ص 364)

5 -  حضرت علی (ع) : ان الوفاء بالعهد من علامات اهل الدین : وفای بعهد از نشانه‎های اهل دین و مردم متدین است. (سفینة البحار / جلد 2 / ص 675)

6 -  حضرت علی (ع) در فرمانی به مالک اشتر : ایاک ... ان تعدهم فتتبع موعدک بخلفک ... و الخلف یوجب المقت عند الله و الناس : بپرهیز ... از اینکه به مردم وعده بدهی و از آن تخلف کنی زیرا (تخلف از وعده) موجب خشم خدا و مردم خواهد شد. (نهج البلاغه / نامه 53)

7 -  امام صادق (ع) : المؤمن اخوا المؤمن عینه و دلیله لا یخونه و لا یظلمه و لا یغشه و لا یعده عده فیخلفه : مؤمن برادر مؤمن و مانند چشم و راهنمای اوست. به او خیانت نمی کند و به وی ظلم نمی نماید و او را فریب نمی ‎دهد و به او وعده‎ای نمی‎دهد که از آن تخلف کند. (اصول کافی / جلد 2 / ص 166)

8 -  امام علی (ع) : لا تعد بما تعجز عن الوفاء : چیزی را که از وفا کردن به آن عاجز و ناتوانی وعده مکن. (فهرست غرر / ص 407 / شماره 10177)

9 -  امام علی (ع) : لا تعدن عده لا تثق من نفسک بانجازها : چیزی را که یقین به وفای به آن نداری وعده مکن. (فهرست غرر / ص 407 / شماره 10297)

10 -  پیامبر اکرم (ص) : اقربکم غداً منی فی الموقف اصدقکم للحدیث ... و اوفاکم بالعهد : در روز قیامت نزدیکترین شما به من راستگوترین شما و و وفادارترین‏تان در وفای بعهد است. (امالی طوسی / ص 229)

11 -  امام علی (ع) : حسن العهد من الایمان : خوش قولی از ایمان است. (کنزالعمال / ج 4 / ص 365)

12 - امام علی (ع) : سنة الکرام الوفاء بالعهود : وفای بعهد راه و رسم انسان‎های کریم و بزرگوار است. (غرر الحکم / ح 5556)

13 -  سعدی (ره) :

پیش ما رسم شکستن نبود عهد وفا را   الله الله تو فراموش مکن صحبت ما را
قیمت عشق نداند قدم صدق ندارد   سست عهدی که تحمل نکند بار جفا را
گر مخیر بکنندم به قیامت که چه خواهی   دوست ما را و همه نعمت فردوس شما را
گر سرم می​رود از عهد تو سر بازنپیچم   تا بگویند پس از من که به سر برد وفا را

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانش آموخته دامپزشکی- رضا
|
-
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
0
0
جناب آقای دکتر لطفی زاده مدیر مسئول محترم نشریه الکترونیک حکیم مهر با توجه به سوابق برجسته جنابعالی در عرصه اطلاع رسانی چنین ازدیاد حساسیتی آن هم برای هیچ بعید می نماید. ظرفیت بالای شما در برخورد با موارد بسیار بدتر چون برخورد با بدعت تطهیر سگ ها و غائله وعوارض بسیار نامطلوب پیرو آن در گنگره شانزدهم دامپزشکی ایران انتظار بیشتری در مخاطبان شما از شما ایجاد نموده است. لذا موضوع، چنین شانتاژی را از جانب حضرتعالی بخاطر حرفه ای که می خواهید از آن حراست کنید نمی طلبد.
حمید
|
-
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
0
0
شما درسته که به جای گزارش اختصاصی به نشست خبری دعوت شدید اما اگه سوالاتی مهمی داشتید که برای خواننده های یک نشریه دامپزشکی واجبه می تونستید در همون جلسه هم بپرسید یا بجای اینکه در روزهای نزدیک به 14 مهر در هفته های قبل تقاضای مصاحبه اختصاصی بکنید هر انسانی می فهمه که کسی که کار داره و مراسمی رو در پیش داره وقت صحبت کردن با دهتا گزارشگرو که سوالات اکثرشون یکیرو نداره و به عنوان یه دوست بهت میگم که سوالاتی که اون موقع پرسیده می شه سوالاتی که تمام مردم باید بدونن نه سوالات ریز کارشناسی شده که فقط دامپزشکا بفهمن نا سلامتی روز ملی دامپزشکی نه روز ملی دامپزشکان تو می تونی سوالات تخصوصی رو در زمانی که وقت بیشتری هست و کار کمتری هست بپرسی .
نظر شما
ادامه