کد خبر: ۳۵۷۸۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
 

مدیر کل دامپزشکی مازندران به مردم توصیه کرد که از رفتن غیر ضروری به دل جنگل خودداری کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، مدیر کل دامپزشکی استان مازندران گفت: با توجه به احتمال وجود کنه کریمه کنگو در دل جنگل ها و مراتع استان، مردم حتی المقدور از رفتن به این اماکن خودداری کنند.

«دکتر رضوانی» افزود: مردم در صورت رفتن به جنگل و مراتع خود را بپوشانند و نکات ایمنی را برای پیشگیری از گزش این کنه رعایت کنند.

تب کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون، ترشحات، لاشه دام و انسان آلوده به فرد دیگر منتقل می‌شود.

امروز دو مشکوک مبتلا به این بیماری در بیمارستان روحانی بابل بستری شدند.

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Ecotourist
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۵
0
0
اين اخر دوره ... نظريات جديد از مديران كلشون ميشنويم، گويا مشاوران هم جواب نميدهند، خدا عاقل بفرمايند و دانا اين بزرگواران را.
اقاي مسىول، مردم براي تفريح جنگل ميروند گذشت دوراني كه براي جمع كردن هيزم يا شكار و قوت و روزي خانواده مرد يا زن مجبور بود به جنگل برود.لذا كمتر ضرورت دارد رفتن به جنگل ، دوما صورت مسأله رو پاك ميكنيد چرا ؟ در كتب مطالعه بفرماييد انتقال از كنه الوده صرفا صورت ميگيرد نه هر كنه اي. كل ملت جنگل نروند؟؟؟؟
سوما منظور از گزش كنه همراه با مكيدن خون فرد صورت ميگيرد و با گزش پشه فرق دارد براي اين منظور كنه بايد به فرد بچسبد و قاعدتا فردي كه در جنگل ميرود با فردي كه در مزرعه كار ميكند و لپتوسپيروز و ساير بيماريها را ميگيرد فرق دارد، شرط اصلي وجود اندام بدون پوشش و در معرض چسبيدن كنه ميباشد و بعد چسبيدن كنه براي مدتي و انهم در صورتي كه كنه حامل ويروس باشد ،
بهتر نيست بجاي إظهار نظرهاي عجيب و غريب مطالعاتتون رو بالا ببرند ، البته اين خانه از پاي بست ويران است ....................... لذا به همه دوستان دولتي پيشنهاد ميكنم برزيل نروند چون هم تب دانگ اونجا هست و هم زيگا، روسيه هم نروند چون جزاير كريمه مال روسيه و منشأ تب كريمه، خاور دور هم انفلوانزا ، در عوض أفغانستان چون وضعيتش مثل ايرانه و بيماري هاي اونجا با ايران يكيه و بومي بريد أفغانستان گوشت بياريد تا همه راضي باشند منجمله اين اقاي مدير استاني.
( اكو توريسم)
جوادي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
0
0
.......................... تو اين دامپزشكي واقعا متاسف ميشه .......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
0
0
كاش ميشد در انتصاب مديران علم هم گنجانده ميشد
ایرونی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
0
0
با سلام و احترام. آقای دکتر رضوانی بنده ی خدا دقیقا درست نوشتن و هشدار لازم رو دادن. منتها اکوتوریست عزیز و ناشناس محترم انگاری از در دیگه و زاویه ای دیگه موضوع رو تحلیل کردن و فقط جنبه شخصی رو مد نظر قرار دادن ! اکوتوریست جان، بحث هیزم و شکار و عهد عتیق که نیست، شما ظاهرا بچه شمال تشریف ندارین تا توضیحات دکتر رضوانی رو درک بفرمایین، همون کنه هیالوما یا درماسنتور یا ریپی سفال یا هر کنه اگزودیده دیگه ای که مد نظر حضرت عالی هست، با وجود گرمای بالا و رطوبت زیاد شمال و پراکندگی غالب دامهای شمال داخل جنگل و مراتع اطرافش، کنه رو انتقال میده و ممکنه حضرتعالی تو دل همون جنگلی که واسه خوش خوشون تشریفتون رو میبرین، به همون اندام دارای پوششتون بچسبه نازنین. شمام که خبر ندارین و با دوپای کودکانه مشغول ترانه خوندین و دود و کباب و تحلیل مسایل !
کاش جناب استاد اکوتوریست و اون ناشناس محترم بجای کوبیدن، فقط یه درجه زاویه ی نگارششون رو به سمت و سوی علمی میبردن و لااقل متنی می نوشتن خداوپسندانه و آگاهی دهنده به سواد ملت.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
0
0
ملت که نمی تونند همیشه زاویه دیدشان را عوض کنند تا بعضیها خوششان آید! ایشان دم عید هم بچه ها را از اسباب بازیهای چینی و خرچنگ و ماهی قرمز ترسانده بودند.قرار نیست که مدیران کل هرچی دهنشون اومد بیان کنند بلکه باید نیروهای خبره و آموزش دیده و با سواد در روابط عمومی ادارات مستقر شوند تا مردم را آگاهتر سازند.
در ضمن نرید لاشه گوسفند مردم را بعلت مسایل شرعی دور بریزید.نکنید از اینکارها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
0
0
خب اینا اکوتروریست هستند
نظر شما
ادامه