کد خبر: ۳۶۰
همکار ارجمندمان جناب آقای دکتر حسینعلی عرب (دانشیار و رئیس بخش داروشناسی این دانشکده) به دلیل شرکت در مراسم اعتراض به حوادث اخیر کوی دانشگاه که در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد بازداشت شده است....

پایگاه اطلاع رسانی دکتر صادقی ، عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران از ارسال نامه بیش از 40 استاد آن دانشکده به رئیس دانشگاه تهران خبر داده و خواستار آزادی دکتر حسینعلی عرب شده است.

متن این نامه به شرح زیر است :

 

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر فرهاد رهبر

رییس محترم دانشگاه تهران

همانطور که استحضار دارید همکار ارجمندمان جناب آقای دکتر حسینعلی عرب (دانشیار و رئیس بخش داروشناسی این دانشکده) به دلیل شرکت در مراسم اعتراض به حوادث اخیر کوی دانشگاه که در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد بازداشت شده است. در این ارتباط نظر آن مقام محترم را به موارد ذیل معطوف میداریم:

1- آقای دکتر عرب از زمان دانشجویی از اعضای متدین و کوشای انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده و از فعالان قبل از انقلاب بودند و در تمام راهپیمایی ها و صحنه های پر خطر با ایثار و از خودگذشتگی شرکت داشته است.

2- بعد از پیروزی انقلاب تلاش ایشان در تحکیم پایه های نظام جمهوری اسلامی و فعالیت شبانه روزی برای راه اندازی دانشکده و مقابله با سنگ اندازیها و کارشکنی عوامل ضد انقلاب بر احدی پوشیده نیست. در طول تحصیل در خارج از کشور نیز مشی انقلابی آقای دکتر عرب و همسر دانشمند و محترم ایشان زبانزد خاص و عام بوده است.

3- فعالیتهای اجرایی ایشان در سطوح بالای رشته تحصیلی در سطح ملی از افتخارات دیگر زندگی جناب آقای دکتر عرب است.

4- از آغاز زندگی دانشجویی و حداقل 20 سال تدریس و تحقیق احدی از ما نقطه ضعفی که بتوان آن را مبنای هرگونه شک و شبهه جهت بازداشت ایشان قرار دهد ندیده ایم.

با توجه به موارد فوق استدعا داریم در اولین فرصت و به هر طریق ممکن پیگیریهای لازم را جهت آزادی ایشان از بازداشت مبذول فرمایند تا ان شاء الله خانواده و همکارانش از نگرانی شدید نجات یابند. از توجه ویژه جنابعالی سپاسگذاریم.

 

اعضای هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشکاه تهران

 

 

نظر شما
ادامه