کد خبر: ۳۶۴۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر



رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شیراز از پلمپ چندین شرکت، کارگاه و قصابی در این شهرستان خبر داد و گفت: این امر به دلیل تخلفات بهداشتی، کشتار غیر مجاز دام و تهدید علیه بهداشت و سلامت جامعه انجام شده است

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس، رییس اداره دامپزشکی شهرستان شیراز گفت: دامپزشکی مسئول صیانت از حقوق شهروندان در فرآورده‌های خام دامی است.

«دکتر عبدالرضا وفا» افزود: در بازدیدهای مستمر بازرسان بهداشتی واحد نظارت این اداره از اماکن عرضه فرآورده های خام دامی و صدور اخطاریه های لازم مبنی بر رعایت موارد بهداشتی و عرضه گوشت ممهور به مهر دامپزشکی، 2 واحد قصابی و یک مرغ فروشی بدلیل عدم رعایت موارد بهداشتی و عرضه گوشت غیر مجاز پلمپ شدند و از ارجاع پرونده متخلفین به مراجع قضایی اطلاع داد.

وی در ادامه اظهار داشت: یک کارگاه غیر مجاز تولید پودر ماهی و یک شرکت غیرمجاز بسته بندی تخم مرغ پیرو دستور قضایی پلمپ شدند.

دکتر وفا همچنین عنوان کرد: یک شرکت که اقدام به یخ زدایی (دیفراست) مرغ منجمد می کرد، مقدار 2750 کیلوگرم گوشت مرغ از این شرکت کشف و ضبط شد و پرونده این واحد متخلف به منظور صدور دستور قضایی به دادسرا ارجاع شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شیراز تصریح کرد: در هنگام خرید به مواردی مانند وجود مهر بازرسی بهداشتی بر روی لاشه، وجود برچسب مشخصات بر روی بسته بندی گوشت مرغ و ماهی و همچنین وجود تاریخ تولید و آرم شرکت تولید کننده بر روی تخم مرغ های خوراکی توجه کامل شود.

دکتر عبدالرضا وفا در خاتمه ضمن هشدار به عرضه کنندگان فرآورده های دامی غیر بهداشتی گفت: با اینگونه متخلفان که سلامت مردم را به خطر می اندازند برخورد جدی می شود و شهروندان می توانند هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تحت پوشش اداره دامپزشکی مانند قصابی، رستوران، غذا خوری، کبابی و سوپر پروتئین ها را به شماره تماس 32233072واحد نظارت بهداشت اداره دامپزشکی شهرستان شیراز اطلاع دهند.





انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
0
اداره دامپزشكي شيراز داره كولاك ميكنه ...يه مدت پيش هم بيش از ٥٠قصابي پلمب كرده بود
مسوول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
منم با ناشناس موافقم یه مدت هست که مسوول فنیها هم ماستشون رو کیسه کردن مخصوصا واحد بهداشت اداره شیراز ضربتی داره عمل میکنه خدایی واحد بهداشت د امپزشکی باید جذبه داشته باشه...دمشون جیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
0
1
ولی جاهای هست با اینکه تخلف کردن و مجوز کار کردن ندارن بازهم شبها تخلف میکنن خواهشمندم دامپزشکی محترم استان به مراکز پلمپ شده بیشتر سر بزنن سپاس
نظر شما
ادامه