کد خبر: ۳۶۵
دکتر امیر رشیدی با انتقاد از نوع برخورد دامپزشکان در کشور با مسایل مختلف، اظهار کرد: هر واحد دامپروری صنعتی باید دارای یک مدیر فنی باشد...

یک متخصص علوم دامی گفت: درکشور ما جایگاه دامپروران و دامپزشکان به تفکیک وظایف مشخص نیست.

دکتر امیر رشیدی  با انتقاد از نوع برخورد دامپزشکان در کشور با مسایل مختلف، اظهار کرد: هر واحد دامپروری صنعتی باید دارای یک مدیر فنی باشد.

وی یادآور شد: بازده غذایی در کشور ما در بخش طیور حدود 2.5 است و در مقابل هر کیلو گوشت 2.5 کیلو خوراک مصرف می‌شود. در حالی که به راحتی می‌توان این میزان را به زیر 2 رساند.

رشیدی اضافه کرد: متاسفانه استراتژی اصلاح دامپروری در کشور مشخص نیست که جایگاه این بخش کجاست و برنامه آینده آن چیست؟ وزارت جهاد کشاورزی نیز برای هیچ کدام از این فعالیت‌ها برنامه خاصی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه معاونت وزیر در زمینه دامپروری به ندرت در کشور متخصص دامپروری بوده است.

رشیدی افزود: متاسفانه سیستم دامپزشکی کشور، دامپروری و سازمان‌های مرتبط با آن را به رسمیت نمی‌شناسد و خود را جدا تعریف کرده است.

این متخصص علوم دامی با بیان اینکه طی چهارسال گذشته معاونت امور دام نتوانسته متخصصان اصلاح نژاد را در این راستا جمع‌آوری کند، تاکید کرد: دامپروری نیازمند یک استراتژی بلندمدت است که جایگاه آن به تفکیک از دامپزشکی مشخص شود. اینکه برای دامپروری سنتی و صنعتی چه برنامه‌ای داریم و اولویت این بخش‌ها کجاست و در بخش تغذیه و اصلاح نژاد چه باید کرد، نیازمند یک استراتژی و برنامه کوتاه، میان و بلندمدت است که متاسفانه هیچ کدام در کشور وجود ندارد.

 

نظر شما
ادامه