کد خبر: ۳۶۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - ئیس سازمان دامپزشکی از اجرای فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در سال جاری خبر داد و گفت: در این فاز 15 میلیون دام سبک و 5 میلیون رأس دام سنگین واکسینه شدند.

دکتر سید محسن دستور در جمع خبرنگاران در قم اظهار داشت: سازمان دامپزشکی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی بسیاری از وظایف تصدی‌گری خود را به بخش خصوصی واگذار می‌کند.
وی با اشاره به واگذاری بخش‌های بهداشتی این سازمان به بخش خصوصی در مورد نحوه نظارت بر روی فعالیت این مراکز گفت: قاعدتا نظارت بر روی عملکرد اینها برعهده سازمان دامپزشکی است و نظارت‌ها بسته به کار آنها ابعاد مختلفی دارد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: به طور مثال در سیستم مراقبت بسته به نوع بیماری‌هایی که با آن برخورد می‌کنند باید گزارش آن را در استان‌ها به ادارات کل و در تهران به سازمان دامپزشکی کشور ارائه دهند تا این ادارات بررسی‌های خود را روی آن انجام دهد همچنین در مورد واکسیناسیون و پیشگیری نیز باید گزارشات خود را به مراکز دامپزشکی ارائه داده تا این مراکز بتوانند بررسی موردی خود را روی آن انجام دهند.
دستور در رابطه با آخرین وضعیت تب برفکی در کشور عنوان داشت: این سازمان فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی را در سال 89 آغاز کرده است و در این فاز 15 میلیون رأس دام سبک و 5 میلیون رأس دام سنگین واکسینه شدند.
وی خاطرنشان کرد: شرایط فعلی کشور از نظر تب برفکی معمولی بوده و تنها تعدادی قانونی محدود این بیماری گزارش شده است.
وی در پاسخ به سوأل خبرنگاری در مورد نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها گفت: نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاه در حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و به تبع آن در ادارات کل دامپزشکی در استان‌ها نیز انجام می‌شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: در کشتارگاه‌هایی که حجم کشتار بالاست ناظرانی از سوی نهاد نمایندگی ولی فقیه مستقر می‌شوند و بر روی انجام ذبح نظارت می‌کنند.
وی در خصوص مشکلات بهداشتی برخی از مجتمع‌های دامداری نیز بیان داشت: برخی مجتمع‌های دامداری دارای اشکالاتی در مدیریت و زیر ساخت‌ها هستند که با هماهنگی به عمل آمده بین سازمان دامپزشکی و حوزه معاونت دام وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری است تا با رفع این اشکالات مشکلات بهداشتی آنها نیز برطرف شود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک دامدار تب برفکی دار
|
-
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
0
0
جای بسیار تاسف است از اظهار نظرهای غیر کارشناسانه
نظر شما
ادامه