کد خبر: ۳۶۸۳۳


وزارت کشاورزی آمریکا(USDA)  و خدمات بازرسی سلامت حیوانات و گیاهان (APHIS) بلافاصله پس از طوفان هاروی کمک‌های اضطراری و اورژانسی لازم را در نجات حیوانات، دام‌ها و حیوانات خانگی و اهلی به انجام رساندند.

به گزارش گروه بین الملل حکیم مهر،  APHIS هم‌اکنون، جهت کمک رسانی به افراد و حیوانات گرفتار در مناطق اصلی آسیب دیده در تگزاس و لوئیزیانا مستقر می‌باشد. 

به علاوه این سرویس خدمات رسانی، تلاش در پاسخگویی به رفع نیاز‌های اضطراری حیوانات خانگی و صاحبان آنها را دارد. همچنین با کمک بازرسین و کارشناسان در باغ‌وحش‌ها نیز تسهیلات لازم جهت حفظ ایمنی و رفاه حیوانات نیز برپا شده است

این اداره دارای سابقه طولانی در کمک رسانی به حیوانات و صاحبان آنها در بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله می‌باشد و کادر آموزش دیده، آمادگی لازم برای واکنش سریع و به موقع، در زمان بحران را دارد.

دامپزشکان APHIS در کنار کمیته بهداشت حیوانات تگزاس، منطقه آسیب دیده را ارزیابی نمودند تا کمک‌های مورد نیاز به آن منطقه ارسال گردد.

از آنجا که احتمال ادامه بارش‌ها در این ایالت وجود دارد، لذا کارکنان این اداره در حالت آماده باش هستند تا در صورت وخیم شدن اوضاع بتوانند کمک رسانی به دام‌ها و حیوانات را پشتیبانی نمایند.

علاوه بر آن APHIS دارای قایق‌ها و بالگرد‌هایی می‌باشد که با استفاده از آنها نه تنها افراد و حیوانات را جابه‌جا می‌کنند، بلکه خوراک و مواد‌غذایی مورد نیاز جهت دام‌های گرفتار در منطقه را نیز تامین می‌نمایند.

با کمک این ارگان حدود ۲۵ تن خوراک حیوانات خانگی در دسترس حیوانات آسیب دیده قرار گرفت و در صورت نیاز به غذای بیشتر نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.




منبع:  USDA

نظر شما
ادامه