کد خبر: ۳۶۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - پس از موضع‎گیری معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام درباره انتزاع شرکت پشتیبانی امور دام از وزارت جهاد کشاورزی که گفته بود قرار بر این بوده است تا این شرکت به بخش خصوصی واگذار شود رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی هم این انتزاع و انتقال این شرکت به وزارت بازرگانی را تعجب‎برانگیز دانست.

وی اظهار داشت : الحاق شرکت پشتیبانی امور دام به وزارت بازرگانی در حالی که باید به بخش خصوصی واگذار می شد، تعجب برانگیز است.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب گفت: شرکت پشتیبانی امور دام شرکتی بود که در راستای تنظیم بازار با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می کرد و با توجه به اینکه اکنون تنظیم بازار به دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و بازرگانی واگذار شده است، تعیین تکلیف شرکت پشتیبانی ضروری بود.

عباس رجایی افزود: در شرایطی که وزارت جهاد کشاورزی در چهارچوب سازمان تعاون روستایی قرار است خرید توافقی و توافقی و تظمینی محصولات کشاورزی را انجام دهد، چرا باید شرکت پشتیبانی امور دام از وزارت جهاد کشاورزی منفک و به وزارت بازرگانی واگذار شود.

وی با طرح این سوال که آیا واگذاری این شرکت به یک وزارتخانه ثانوی دوباره کاری معنا نمی شود، خاطرنشان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام که پیش از این وظیفه تنظیم بازار گوشت، علوفه و تولی گری حوزه های گوشت، مرغ و آبزیان را به عهده داشت، می توانست از طریق واگذاری به بخش خصوصی به توانمندسازی تشکلها منجر شده و از تصدی گریهای دولت بکاهد.

رجایی ادامه داد: هنوز هیچ توضیحی از شورای عالی امور اداری که مصوبه مذکور را ابلاغ کرده است، به کمیسیون کشاورزی مجلس نرسیده است.

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجیدی
|
-
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۴
0
0
آقایان عباسی. سلطانی ورجایی شما که با مصوبه هیت محترم دولت و شخص رییس محترم جمهور سر به مخا لفت بر داشه اید چه هدفی را دنبال می کنید.آیا دنبال منافع دولت هستید یا ...
نظر شما
ادامه