کد خبر: ۳۶۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: حذف باقیمانده‌های دارویی در فراورده‌های خام دامی از شرایط ایده آل در راستای تامین سلامت مواد غذایی مصرفی در افراد جامعه است.

دکتر سید محسن دستوردر حاشیه بهره برداری از آزمایشگاه تخصصی کنترل کیفی مواد غذایی خراسان رضوی افزود: باقی مانده‌های دارویی نظیر آنتی بیوتیک در گوشت‌های دام و طیور تبعاتی را برای سلامت انسان در بردارد که تا رسیدن به ایده آل‌ها در این بخش هنوز فاصله داریم.

وی ادامه داد: آزمایشهای تعیین باقیمانده‌های دارویی تنها راهکار حل این موضوع نیست چراکه این کار منطقی نیست و از طرفی امکان اینکه تمام فراورده‌های خامی دامی مصرفی آزمایش شوند، وجود ندارد و بررسی‌ها باید در شرایط نظارتی و موقعیت‌های خاص انجام شود.

دکتر دستور اضافه کرد: مصرف دارو جهت معالجه طیور و دام در مرغداریها و دامداریها باید در مراحل مختلف پرورش و کشتار به صورت علمی و اصولی انجام گیرد.

وی گفت: به طور مثال باید در زمانی که به مرغ‌ها آنتی بیوتیک خورانده می شود نسبت به ذبح مرغ مبادرت نشود و فاصله زمانی لازم از زمان خوراندن آنتی بیوتیک تا کشتار رعایت شود.

وی اظهارداشت: هم اکنون در خصوص حذف باقیمانده‌های دارویی در فراورد ه های دامی با چالشهایی روبرو هستیم که امید است با برنامه‌های در حال اجرا بتوانیم کیفیت فراورده‌های خام دامی را هر چه بیشتر بهبود بخشیم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: در این راستا تاکنون طرح‌هایی مبنی بر ارائه گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک در برخی از مناطق کشوردر حال اجراست.

دکتر دستور در پایان افزود: در عین حال با احداث آزمایشگاه تخصصی کنترل کیفی مواد غذایی در استان خراسان رضوی، امکان آزمایشات مربوط به تعیین باقی مانده‌های دارویی در فراورده‌های خام دامی فراهم شده است.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
0
0
اخه سرتان به مسافرت در برزیل ان هم با خرج بخش خصوصی گرم است
دکتر مرتضوی
|
-
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
0
0
می دانید هزینه درمان یک بیمار سرطانی در کشور چقدر است .بالای 100 میلیون پس چرا در مورد nrp کاری نمی کنید .
نظر شما
ادامه