کد خبر: ۳۷۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  رئیس سازمان دامپزشکی کشور عصر سیزدهم مهرماه با حضور در استودیوی برنامه زنده "به خانه برمی‏گردیم" شبکه تهران سیمای جمهوری اسلامی ایران روز دامپزشکی را به عموم همکاران خود در سطح کشور تبریک گفت.

دکتر سید محسن دستور در این برنامه با اشاره به نقش دامپزشکان در نظارت بر تأمین بهداشت مواد غذایی و ارائه توضیحاتی در این خصوص گفت : اکنون شرایط نسبت به گذشته بهتر شده و تقریباً ذبح دامهای سنگین بیرون از کشتارگاه ممنوع بوده و انجام نمی‏شود و تعداد قابل توجهی از دامهای سبک هم در کشتارگاه ذبح می‏شوند.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده با اطلاع‎رسانی خوب رسانه‎های مختلف و از جمله صدا و سیما ذبح دامهای سبک هم در کشتارگاه‎های مجاز و اماکن تحت نظارت سازمان دامپزشکی انجام شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین در پاسخ به سؤال مجری برنامه در خصوص خطرات ورود عوامل بیماریزا به کشور در پی واردات دام زنده و گوشت گفت : نظارت سازمان دامپزشکی در حوزه واردات و صادرات سیری طولانی را در برمی‏گیرد و نظارت این سازمان بر فرآورده‎های خام دامی با کنترل‎ها و بررسی کشورهای مبدأ و مقصد و پس از امضاء پروتکل‎های فیمابین الزام به اجرای دستورالعمل‎های نظارت بهداشتی بر اساس این پروتکل‎ها محقق می‎شود.

وی افزود : گاهی مواردی خارج از این مسیر رخ می‎دهد و دام یا فرآورده‎های دامی بصورت قاچاق از مرزهای مختلف کشورمان وارد می‏شود که قاعدتاً از نظارت سازمان دامپزشکی به دور است و این مسئله خطراتی برای بهداشت عمومی و خطراتی برای سلامت جمعیت دامی کشور در پی دارد.

دکتر دستور همچنین گفت : در جایی که واردات به شکل قانونی انجام می‏شود و سازمان دامپزشکی کشور بر آن نظارت دارد تلاشمان این است تا با پیش‎بینی‎های لازم طوری عمل کنیم که بهداشت عمومی و سلامت جمعیت دامی کشور تهدید نشود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دلسوز
|
-
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۷
0
0
البته بدیهی است این تلاش که ریاست محترم سازمان به آن اشاره کردند در زمانهای قبل نبوده و اکنون با همکاری معاونین محترم و برجسته سازمان و نشریه حکیم مهر حاصل شده است اجر شما با خدا
نظر شما
ادامه