کد خبر: ۳۷۳۶
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر -  در حالی که رئیس سازمان دامپزشکی کشور به تازگی در گفتگوی اختصاصی با نشریه حکیم مهر درباره موضوع حیوانات خانگی از پیگیری برای تأسیس دفتر یا گروه مستقل در این زمینه در آن سازمان و همچنین توصیه به کارشناسان سازمان دامپزشکی برای توجیه برخی مسئولان درباره مسئله حیوانات خانگی سخن گفته بود، مدیرکل دامپزشکی فارس که اداره کل متبوع وی از ضعیف‎ترین ادارات کل در امر اطلاع‎رسانی و ارسال اخبار در حوزه رسانه‎ای محسوب می‏شود ، به مناسبت روز دامپزشکی نگهداری از سگ و گربه را با اشکال شرعی همراه دانست!

مدیرکل دامپزشکی استان فارس در جمع خبرنگاران همچنین گفت: ورود دام قاچاق و کمبود کشتارگاه‌های بهداشتی مهم‌ترین چالش صنعت دام و طیور فارس است.
دکتر داریوش دهقانی در جمع خبرنگاران گفت: به دلیل ورود دام قاچاق ناشی از استمرار خشکسالی شاهد شیوع بیماری تب برفکی در نقاطی از کشور بودیم و در همین راستا 3 واحد قرنطینه دامی در شهرهای نی‌ریز، لار و داراب مستقر شدند.
وی با تقدیر از همکاری نیروی انتظامی در مبادی ورودی استان فارس خاطرنشان کرد: بیش از 5 هزار رأس دام فاقد گواهینامه در نیمه اول امسال به مبدأ برگشت داده شدند و با هماهنگی دادستانی و نیروی انتظامی بیش از 2 هزار رأس دام قاچاق توقیف و کشتار شد.
وی با تأکید بر لزوم گذر از دامداری سنتی به سمت دامداری صنعتی اظهار کرد: کشور برای رسیدن به خودکفایی در تولید گوشت نیازمند تقویت ساختارهای صنعت دام و طیور و مکانیزاسیون در این زمینه است.
دکتر دهقان بهداشتی نبودن کشتارگاه‌های استان را از دیگر چالش‌های فارس برشمرد و افزود: از 86 شهر استان 50 شهر فاقد کشتارگاه بهداشتی دام است.
مدیر کل دامپزشکی استان فارس بیان کرد: 2 واحد کشتارگاه دام بهداشتی در شهرهای مرودشت و کازرون با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و 10 کشتارگاه دیگر نیز در حال احداث است.
مدیرکل دامپزشکی استان فارس در مورد کنترل بیماری‌های حیوانات خانگی و تزئینی گفت: نگهداری برخی از حیوانات مثل سگ و حتی گربه از نظر شرعی ایراد دارد و از نظر بهداشتی هم در صورتی که سلامت آنها کنترل نشود، می‌تواند برای بهداشت عمومی خطرزا باشد.
وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 12 کلینیک دام کوچک برای معاینه و بازرسی حیوانات خانگی در شیراز و مرودشت راه اندازی شده و در شهرهای دیگر در حال توسعه است.
دهقان افزود: واکسن لازم هم به میزان کافی در همه کلینیک‌ها وجود دارد و دفترچه بهداشتی نیز برای آنها صادر می‌شود.
وی از دارندگان حیوانات خانگی خواست به توصیه‌های بهداشتی کارشناسان برای نگهداری این گونه حیوانات توجه کنند.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مطلع
|
-
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۷
0
0
با تشکر نام مدیر کل دامپزشکی استان فارس بیژن دهقانی است که مخبران آن نشریه معظم داریوش دهقانی مخابره کرده اند و نظر به اهمیت درج این خبر با همین نام درج شده است
همکار دامپزشکی
|
-
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۷
0
0
بنده نمی دانم چرا اخیرا مسئولین دستگاههای مختلف از صدر تا ذیل حتی مسئولین دامپزشکی، به جای پاسخ گویی و پرداختن به مسائل حرفه ای بیشتر در مورد امور شرعی اضهار نظر می نمایند
كميل دهقاني
|
-
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۵
0
0
وقتي كه يك ............. از علوم مربوطه سكان
هدايت اداره اي را بر دست ميگيرند
توقعي جز اين نيست.
.........................

باخبر
|
-
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
0
0
شما پيشينه تاريخي .......... رو بررسي كنيد تا متوجه بشيد زياد هم اين چيزها غير منتظره نيست.
نظر شما
ادامه