کد خبر: ۳۷۶۲

حکیم مهر - دامپزشک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حیواناتی که از شکارچیان متخلف گرفته می‌شوند بعد از مدتی نگهداری در پارک پریسان و اطمینان کامل از سلامتی آنها در طبیعت رها می‌شوند.

دکتر محمود مرعشی افزود: این حیوانات و پرندگان برای مدتی در پارک پردیسان نگهداری می‌شوند و بعد از اینکه سلامتی آنها از هر نظر مشخص شد در طبیعت رها می‌شوند.

وی اظهارداشت: در حال حاضر ‪ ۱۸‬گونه از پستانداران و پرندگان در پارک پردیسان نگهداری می‌شوند که دو گونه بالابان ( نوعی عقاب ) و غزال عربی به ترتیب هدایای کشورهای روسیه و قطر به ایران هستند.

وی ادامه داد: گوزن زرد ، کل و بز ، قوچ و میش ، خرس ، گرگ و میمون از گونه‌های پستاندار موجود در پارک پردیسان هستند.

مرعشی افزود: عقاب طلایی ، سارگپه ، بالابان ، جغد ، قرقاول ، کبک ، قوی فریاد کش ، غاز خاکستری ، اردک با زیر گونه‌های مختلف ، طاووس ، دلیچه و کرکس نیز از پرندگانی هستند که در پارک پریسان زندگی می‌کنند.

وی اظهار داشت: تمام این حیوانات به طور مداوم کنترل و ویزیت می‌شوند و واکسن‌های مخصوص به آنها تزریق می‌شود.

دامپزشک سازمان حفاظت محیط زیست افزود: البته پرندگانی که می‌خواهند در طبیعت رها شوند به آنان واکسن با ویروس مرده تزریق می‌شود تا اگر شرایطی پیش آمد ویروسی در طبیعت پخش نکنند.

وی همچنین در مورد وضعیت غزال‌های عربی هدیه قطر به ایران گفت: در حال حاضر در سلامت کامل به سر می‌برند و باید حدود ‪ ۴۰‬روز در قرنطینه بمانند و قرار است بعد از اینکه زیستگاهشان در جنوب کشور آماده شد به آنجا منتقل شوند.

نظر شما
ادامه