کد خبر: ۳۷۹۰۴



آئین تکریم و معارفه رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فامنین در محل فرمانداری با حضور فرماندار و معاون فرماندار شهرستان، مدیرکل و معاون توسعه و منابع انسانی اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، در این مراسم که در دفتر فرمانداری فامنین برگزار شد فرماندار شهرستان با اشاره به وجود وضعیت عالی و خدمات گسترده دامپزشکی استان در جهت کنترل و پیشگیری بیماری های بین انسان و دام، از زحمات کارکنان این اداره تقدیر و تشکر کرد.

سید مجید شماعی فرماندار شهرستان فامنین گفت: دامپزشکی نقش مهمی در تأمین تغذیه سالم برای افراد جامعه دارد.

وی افزود: امنیت و سلامت غذایی مردم ارتباط مستقیمی با دامپزشکی دارد بنابراین مجموعه زحمتکش دامپزشکی با اقدامات پیشگیرانه از بروز و ظهور بیماری‌های مختلف دامی بخصوص شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام جلوگیری کرده است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: جهت راه‌اندازی سردخانه دامپزشکی شهرستان با پیگیری‌های صورت گرفته اعتبارات لازم و خوبی در کمیته برنامه ریزی برای این طرح لحاظ گردید.

وی همپنین با تقدیر از فعالیت‌های دامپزشکی و تأسیس سالن پیش سرد در کشتارگاه‌های استان متذکر شد، یکی از نیازهای مهم این شهرستان نیز فعال شدن این کشتارگاه بوده که امیدواریم دامپزشکی استان نیز ما را در انجام این مهم یاری نماید.

فرماندار شهرستان فامنین در ادامه با اشاره به انتخاب دکتر مشهوری به عنوان رئیس جدید اداره دامپزشکی شهرستان افزود: امید است با استفاده از مدیران متعهد و جوان و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و امکانات در ارتقاء بهداشت دام و فراوردهای دامی و بهداشت عمومی جامعه گام‌های موثری برداریم.

در ادامه جلسه مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به اهمیت راه اندازی اتاق پیش سرد در کشتارگاه‌ها در سلامت جامعه انسانی افزود: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت نگهداری گوشت استحصالی در دمای صفر تا ۴ درجه سانتی گراد به مدت ۲۴ ساعت ضروری است.

وی اظهار داشت: احداث اتاق پیش سرد یکی از اولویت‌ها و ضرورت‌های این شهرستان در زمینه جلوگیری از شیوع بیماری‌های بین انسان و دام است.

دکتر رسولی بیماری های مشترک بین انسان و دام را به عنوان یک تهدید جدی برای جامعه انسانی دانست و خاطرنشان کرد: بروز اینگونه بیماری‌ها باعث تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر بهداشت عمومی جامعه شده و کم توجهی به این حوزه سبب وارد آمدن ضررهای اقتصادی از طریق افزایش هزینه های دارو و درمان می‌شود.

دکتر رسولی مدیرکل دامپزشکی استان ضمن تشکر از فرماندار شهرستان فامنین از خدمات دکتر صادقی تقدیر و دکتر محمود مشهوری را بعنوان رئیس جدید دامپزشکی شهرستان فامنین معرفی کرد.




نظر شما
ادامه