کد خبر: ۳۸۰۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر



رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: 10 درصد گوشت مورد نیاز ایران از طریق واردات از کشورهای پیشرفته تامین می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در حال حاضر حدود 9 الی 10 درصد گوشت مورد نیاز ایران از طریق واردات از کشورهای پیشرفته نظیر استرالیا و یا حتی از کشورهای ارمنستان و آسیای میانه وارد می‌شود، بنابراین از این طریق بخشی از نیاز کشور به گوشت گوسفندی تامین می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: مردم تمایلی به خرید گوشت یخ زده گوسفند ندارند بنابراین گوشت باید به صورت گرم وارد شود، به همین دلیل این واردات باید از کشورهای همسایه مثل کشورهای آسیای میانه و روسیه تامین شود.

رفیعی پور تصریح کرد: نزدیک به 80 تا 100 هزار تن از نیاز کشور به گوشت قرمز سالانه از محل واردات تامین می‌شود، در سال‌های گذشته عمدتا گوشت های وارداتی گوشت گوساله و گوشت دام سنگین بود.

وی در پایان در خصوص میزان گوشت وارداتی به ایران یادآورشد: این مقدار در زمان و شرایط خاص متفاوت است، در بعضی از شرایط 150 تن و در مواقعی 50 تن واردات داریم.


 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
0
شما گوشت منجمد ارزان وارد کنید مردم استفاده میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
0
دکتر جان کشوری که اقلیم مناسب تولید و دامپروری نداره وسوءمدیریت هم در آن حاد است مجبور به واردات است مردم صبور ما حتی قادر به تامین گوشت منجمد برزیلی نیستند آنوقت شما از ذائقه وتنوع و قدرت انتخاب مردم سخن میگین برای مردمی که مجبورن برای همه چیز صرفه جویی کنند وبا این تحریما قدرت اقتصادی اشان شدیدا افت کرده است شاید سیاستگزاری مناسب و اقتصادی برای اقشار آسیب پذیر دسترسی به فراورده خام آن هم با قیمت پایین عاقلانه باشد از اینرو صرفه به واردات گوشت دام سنگین میباشد که البته همان هم قیمت بالایی دارد ولی برای مردم مستضعف ما در دسترس تر است این را گفتم چون شما از جنس ما مردم رنج کشیده هستید
نظر شما
ادامه