کد خبر: ۳۸۱۷۳


مقامات محیط زیست ژاپن در روز پنج شنبه، گزارشی مبنی بر تلفات قوی وحشی در غرب دریاچه ژاپن دریافت نمودند که به ویروس آنفلوانزای فوق حاد آلوده بوده اند. این اولین گزارش از حضور آنفلوانزای پرندگان در این فصل از سال در ژاپن می‌باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، بر اساس گزارش وزارت بهداشت ژاپن، مطالعاتی دقیق در ارتباط با این نمونه در دانشگاه توتوری صورت پذیرفته و حضور ویروس آنفلوانزای پرندگان سویه H5N6 که عامل اصلی شیوع حاد این بیماری در گذشته در ژاپن و آسیا می‌باشد، تایید شده است.

این نمونه قوی تلف شده، در روز یکشنبه هفته قبل در کنار دریاچه شینجی در شهر ماتسو یافت شد. وزارت بهداشت مقررات بازرسی و امنیت زیستی را در ده کیلومتری منطقه فوق تشدید نموده است.

 

این وزارتخانه، متخصصین خود را از هفته آینده جهت ارزیابی منطقه و بررسی حضور ویروس فوق اعزام می‌نماید تا وجود لاشه‌ها و تلفات احتمالی موجود را در محل جستجو نمایند. همچنین دولت بازرسی‌های خود را در مرغداری‌ها و مزارع پرورشی اطراف در این استان، از روز جمعه آغاز نموده است و هشدارهای لازم را به دامپروران داده‌اند.

لازم به ذکر است که در سمت دیگر دریاچه نیز لاشه اردکی که مشکوک به بیماری فوق است نیز شناسایی شده است.

ژاپن در ماه مارچ امسال در اثر شیوع آنفلوانزای پرندگان در استان‌های میاگی و جیبا، مجبور به حذف صدها هزار پرنده آلوده به ویروس آنفلوانزای پرندگان سویه H5N6 در مزارع پرورشی طیور گردید.

 
 
نظر شما
ادامه