کد خبر: ۳۸۲۱

حکیم مهر -  براساس تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور در کارگروه کنترل بازار، وزارت بازرگانی باید 30 هزار تن گوشت قرمز به ارزش یک هزار و 800 میلیارد ریال و 30 هزار تن گوشت مرغ به ارزش 750 میلیارد ریال ذخیره کند.

دولت وزارت بازرگانی را مجاز کرد برای کمک به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، اقدامات لازم برای ذخیره سازی یک میلیون و 60 هزار تن نهادهای دامی و اقلام پروتئینی را انجام دهد.

نمایندگان ویژه رییس جمهور در کارگروه کنترل بازار به استناد اصل یکصد و سی و هفتم قانون اساسی به وزارت بازرگانی اجازه دادند برای کمک به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و رفع هرگونه نگرانی در جامعه اقدامات لازم را برای ذخیره سازی یک میلیون و 60 هزار تن گوشت قرمز،گوشت مرغ،ذرت، جو و کنجاله سویا به ارزش 5 هزار و 950 میلیارد ریال را انجام دهد.

بر اساس این مصوبه وزارت بازرگانی مجاز است برای ذخیره اقلام پروتئینی و نهاده های دامی از توان و ظرفیت شرکت های پشتیبانی امور دام کشور و سازمان تعاونی روستایی کشور به عنوان مباشر استفاده کند.

همچنین معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری مکلف است تسهیلات اعطایی توسط بانک های عامل به شرکت های مذکور را تضمین کنند.

براساس تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور در کارگروه کنترل بازار، وزارت بازرگانی باید 30 هزار تن گوشت قرمز به ارزش یک هزار و 800 میلیارد ریال و 30 هزار تن گوشت مرغ به ارزش 750 میلیارد ریال ذخیره کند.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، همچنین این وزارتخانه باید اقدامات لازم برای ذخیره سازی 400 هزار تن ذرت به ارزش یک هزار و 200 میلیارد ریال، 400 هزار تن جو به ارزش یک هزار و 200 میلیارد ریال و 20 هزار تن کنجاله سویا به ارزش یک هزار میلیارد ریال را انجام دهد.

این مصوبه از سوی محمد رضا رحیمی ، معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

 

نظر شما
ادامه