کد خبر: ۳۸۵۳۸

 


اکثر صاحبان حیوانات خانگی از این موضوع اطلاع دارند که استخوان مرغ و بوقلمون را نبایستی به سگهایشان بدهند. اما اداره غذا و داروی آمریکا (FDA)، معتقد است که ریسک این عمل بسیار فراتر از آنچه فکر می‌کنید است. این مسئله حتی شامل استخوان‌های درمانی که از مغازه‌ها خریداری می‌شود نیز است.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، FDA، 68 مورد، گزارش بیماری را در رابطه با استخوان‌های درمانی که افراد از پت‌شاپ‌ها برای حیوانات خود می‌خرند، داشته است. این استخوانها با استخوانهای نپخته موجود در قصابی‌ها متفاوت است زیرا آنها فرآوری شده و جهت مقاصد درمانی برای سگها بسته بندی و فروخته می‌شوند.

انواع مختلفی از این نوع استخوان‌ها برای سگها در بازار موجود است. مهمترین مواردی که در لیست گزارش FDA موجود است، به شرح ذیل می‌باشد:

Ham Bones

Femur Bones

Rib Bones

Smokey Knuckle Bones

  

 

این استخوانها طی فرآیند دودی کردن و یا پختن خشک می‌شوند و به احتمال زیاد حاوی ترکیباتی نظیر نگهدارنده‌ها، چاشنی و ادویه ها و طعم دودی هستند. بنابراین اگر قصد دارید به حیوانتان از این استخوانهای جذاب بدهید، کمی تامل نمایید.

«دکتر کارملا استمپر» دامپزشک بخش دامپزشکی سازمان FDA، می‌گوید: مصرف این استخوانها در حیوان، گاهی منجر به ایجاد مشکلاتی خواهد شد و حتی باعث جراحی و در مواردی مرگ حیوان شده است.

بیماری‌های گزارش شده از صاحبان حیوانات و دامپزشکان در سگ‌هایی که از این نوع محصول مصرف نموده‌اند، شامل: انسداد لوله گوارشی، خفگی، ایجاد زخم و برش در دهان و لوزه‌ها، استفراغ، اسهال، خونریزی رکتوم و مرگ می‌باشد.

همچنین همانطور که می‌دانید مصرف استخوانهای موجود در ظرف غذای خودمان در حین جویدن توسط این حیوانات دوست داشتنی باعث ایجاد زخم در دهان آنها می‌شوند. مراقب حیوان خود باشید و در رابطه با اسباب بازی‌های مناسب سرگرم نمودن حیوان با دامپزشک خود مشورت نمایید و محصولی مناسب برای جویدن سگتان انتخاب نمایید.

منبع: USFDA


نظر شما
ادامه