کد خبر: ۳۸۵۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس اداره دامپزشکی آبادان گفت: بازارچه غیرمجاز عرضه مرغ زنده واقع در بازار احمد آباد یکی از نقاط پرخطر شهر آبادان به شمار می‌رود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر مهدی آقالر» در سومین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان آبادان ضمن اشاره به اینکه مورد گزارش مثبت رسمی از ابتلا فرد و یا افرادی به بیماری آنفلوانزای پرندگان در استان و حتی کشور نداشتیم، افزود: با توجه به اینکه ما در دو بازده زمانی میزبان پرندگان آزاد پرواز از اقصی نقاط جهان هستیم اکنون فصل خطر و ریسک ما است که بایستی هر لحظه احتمال وقوع بیماری را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: این مهمان که طبیعت بسیار زیبایی نیز دارد نباید اهرم خطری در دستان ما شود. به طور مثال سال گذشته ما همچون سراسر جهان مواردی از ابتلا و شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان را در کنار تالابها داشتیم که پس از آن، این بیماری توسط انسان‌ها شایع شد اگر چه این بیماری در اروپا فروکش کرد اما ما چند ماهی موضوع انتقال این بیماری به دلیل انتقال غیرمجاز پرندگان آلوده را داشتیم.

آقالر تصریح کرد: خوشبختانه پارسال در آبادان مورد مثبتی از ابتلا به این بیماری را نداشتیم اما به هر حال بیماری خبر نمی‌کند و ما باید در هر شرایطی آماده باشیم.

رئیس اداره دامپزشکی آبادان گفت: در سال ۹۳ یک بازارچه غیرمجاز عرضه مرغ زنده (زمینش متعلق به شهرداری است) در خیابان احمد آباد احداث شد و به رغم آنکه مصوبه شورای سلامت بر تعیین تکلیف و تعطیلی این بازار ظرف مدت سه ماه بود اما متاسفانه تاکنون که سه سال از ساخت آن می‌گذرد هیچ اقدام خاصی از سوی شهردار درباره آن نشده که امید می رود با توجه به انتصابات جدید در شهرداری و شورا شاهد رفع این مشکل باشیم، انتظارمان آن است که شهرداری با همراهی شورا فکری به حال بهداشت شهر آبادان کنند.

آقالر افزود: امید می رود تا منافع مردم بر منافع هشت تا ۱۰ نفر آدم سودجویی که با پشتوانه خاصی در آن مقطع موفق به احداث این بازارچه شدند و هنوز هم توانسته اند آن را سرپا نگه دارند، ارجحیت داده شود.

وی اظهار کرد: البته در چند نقطه دیگر شهر نیز دستفروشانی را داریم که کار عرضه مرغ زنده را به انجام می‌رسانند، امید می‌رود تا واحد اجرائیات شهری به طور جدی با این موضوع ورود کند ضمن آنکه اداره دامپزشکی نیز در بحث معرفی این متخلفان به مراجع قضایی و پیگیری‌های مربوطه همراه شهرداری است.

آقالر در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بازار ماهی‌فروشان آبادان تصریح کرد: در بازار ماهی‌فروشان نیز نواقص بسیاری وجود دارد و هیچ واحدی به تنهایی قادر به ساماندهی آن نیست.
 
رنگ کردن آبشش‌های ماهی‌ها برای نشان دادن تازه بودن!

رئیس اداره دامپزشکی آبادان با بیان اینکه در خصوص رنگ کردن آبشش‌های ماهی‌ها برای نشان دادن تازه بودنشان دو مورد گزارش تخلف در سال گذشته داشتیم، گفت: این متخلفان نیز جزو دستفروشان بودند، ما به عنوان اداره ناظر و نه اجرایی به رغم آنکه برخورد با دستفروشان به دلیل نداشتن هویت صنفی جزء وظایفمان نبود اما به این موضوع ورود کردیم و پرونده های مربوطه نیز به مراجع قضایی ارجاع شد.

آقالر از دستفروشان به عنوان یکی از عوامل خطر بازار ماهی‌فروشان چه در داخل و یا خارج آن نام برد و افزود: می‌طلبد تا در این مورد همگان به خصوص شهرداری ورود کرده و در جهت جمع‌آوری این متخلفان اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه ساختار بازار ماهی فروشان ساختاری فرسوده و غیربهداشتی است، اظهار کرد: با فشارهایی که طی دو سه سال بر عرضه‌کنندگان ماهی در بازار ماهی فروشان داشتیم، نخستین یخچال ویترینی هفته گذشته توسط یکی از غرفه داران این بازار راه‌اندازی شد و پیش بینی می شود تا ظرف یکی دو هفته آینده این تعداد به ۱۵ تا ۲۰ یخچال برسد.

رئیس اداره دامپزشکی آبادان تصریح کرد: به طور جدی پیگیر آنیم که کل بازار ماهی فروشان به یخچال ویترینی مجهز شود که در غیر این صورت در جهت پلمپ این واحدها اقدام می کنیم، ما همت و کمک همه را برای انجام کاری مثبت در این باره طلب می‌کنیم.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
0
عتلی
نظر شما
ادامه