کد خبر: ۳۸۶۳۰
تعداد نظرات: ۴ نظر



خودروی حامل ۹ تن ماهی صنعتی در شهرستان بیرجند توقیف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عومی شهرستان بیرجند، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: این مقدار ماهی منجمد از خودرویی که از سیستان و بلوچستان به مقصد بیرجند بارگیری شده بود، به دلیل شرایط نامناسب دمایی و عدم وجود کارخانه کنسرو سازی در بیرجند توسط کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی متوقف شد.

«دکتر حسن علیزاده» افزود: این نوع ماهی صنعتی بوده و تنها در کارخانجات کنسروسازی استفاده می شود.

وی گفت: حمل هرگونه فرآورده خام دامی نیازمند دریافت مجوزهای قانونی و تأمین شرایط لازم برودتی است از همین‌ رو برای حمل هرگونه فرآورده خام دامی منجمد باید دمای ۱۸- درجه سانتیگراد تامین شود که محموله فوق بدلیل شرایط ظاهری و رعایت نکردن دمای مناسب در طول مسیر و عدم وجود کارخانه کنسرو سازی در شهرستان توسط کارشناسان واحد نطارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند ضبط و تا تعیین تکلیف نهایی توقیف شد.

وی افزود: رعایت زنجیره سرد باید در کل مسیر توسط خودروهای حمل رعایت شود که این امر با نصب ترموگراف مورد تائید دامپزشکی قابل پیگیری است و چنانچه خودرویی بدون سیستم ثبت لحظه ‌ای دما باشد، اجازه تخلیه به محموله داده نمی‌شود.


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
0
اینها را بفرستید استان ........ تا با پوست گیری و فیله زنی برایتان شیر ماهی بزنند به تاریخ صید یکماه بعد
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
0
طبق قوانین سازمان،ضبط و توقیف هر محموله مشکوک باید طی تنظیم صورتجلسه،قرنطینه محموله در سردخانه وارسال نمونه به آزمایشگاه باشد.با پاسخ آزمایشگاه یا محصول سالم است که به نزدیکترین محلی که قابلیت مصرفش را داشته باشد ارسال میشود یا جواب آزمایشگاه منتهی به معدوم سازی محموله بااخذ مجوز مقام قضایی میشود.که متاسفانه باتوجه به مدارک موجود و نامه عودت محموله مشخص میشود مراحل قانونی رعایت نشده و صرفا تولید خبر صورت گرفته است.ضمنا ماهی گالیت طبق پروانه های تولید صادره از سازمان جهت تهیه ناگت ماهی مجاز است و حتما نباید کنسرو شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
0
درمواجه با محموله هایی که عمق دمای گوشت ازمقدارمجاز بالا باشد(۱۸-بیشتر)بایستی محموله ضبط موقت شود نمونه برداری انجام وبه آزمایشگاه ارسال گردد وبراساس نتایج آرمایشگاهی تصمیم گیری شود.بنظر می رسد دستورالعمل های سازمان دامپزشکی دراین خصوص اجرا نشده است ................ همچنین ماهی گالیت دومنظوره است .هم ماهی صنعتی است و نیز تجاری ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
0
0
دامپزشکی بیرجند هنوز بدرستی توجیه نیست که محموله بعلت نبود کارخانه کنسروسازی برگشت کرده و نه دیفراست !! دیفراست شدن محموله صنعتی که برگشت ندارد و از طرفی نوع ماهی را هم نمیداند که هم مصرف صنعتی دارد و هم مصرف تجاری
نظر شما
ادامه