کد خبر: ۳۹۲۳

حکیم مهر - ماهنامه "دام، کشت و صنعت" در شماره مهر ماه (127) خود در مطلبی با عنوان " تقدیر دامپزشکان از دامپزشکان " به شکلی متفاوت به انعکاس حواشی مراسم چهارده مهر و بزرگداشت روز دامپزشکی پرداخته است که عیناً در اینجا بازخوانی می‎گردد :

 

در روز دامپزشکی امسال چند موضوع در رسانه ها برجسته شد و مورد توجه قرار گرفت.

1- برگزار شدن جشن 14 مهر برای نخستین بار با حضور دو وزیر کابینه از جمله وزیر جهاد کشاورزی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در کنار رئیس سازمان بازرسی کل کشور که خبرنگاران به دلیل دلخوری از نحوه دعوت سازمان دامپزشکی ترجیح دادند تا به صورت هماهنگ از حضور در مراسم و گزارش آن چشم پوشی کنند.
    2- حضور دکتر محسن دستور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور به اتفاق دکتر مجتبی نوروزی، رئیس سابق سازمان و عضو کنونی هیات مدیره شرکت صنایع شیر ایران در کارخانه «پگاه تهران» که موجب شد طرحی با هدف تشکیل صندوق پرداخت خسارات شیر آلوده دامداران پیگیری و از رئیس سازمان دامپزشکی قول گرفته شود که اگر همچون وعده بسته بندی کردن گوشت مرغ در تهران به محاق فراموشی یا منتفی شدن های چندباره نیفتد، فرصتی فراهم گردد تا به قول خود دکتر دستور: این گونه نباشد که شیرهای آلوده دامداران بدون معدوم سازی برگشت بخورد و دوباره از طریق شرکت های لبنی کم نام و نشان به چرخه مصرف مردم بازگردد.
    3- نشست خبری دکتر آقامیری، رئیس سازمان نظام دامپزشکی که در آخرین نشست مطبوعاتی دوره سوم، با اعتماد به نفس به ارائه ی دستاوردهای نظام پرداخت و اعلام نمود برای 18 کنگره علمی تخصصی بین المللی برنامه ریزی کرده است، فارغ از برخی نقدها در محافل خصوصی به آقامیری، وی نظم قابل توجهی را به نظام دامپزشکی بازگردانده است. کما اینکه به جز استقبال نکردن بیش از یک درصد شرکت ها و کارگاه های مشمول ماده 19 آئین نامه نظارت از طرحی که از 8/8/88 قرار بود اجرا شود؛ اما به دلیل مقاومت برخی اتحادیه ها معطل مانده و همچنان ارتباط مالی کارفرما و مسئولان بهداشتی و فنی قطع نشده، در سایر موارد پاسخ قانع کننده داشت! چرا که به اذعان خبرنگاران حاضر و دست کم خبرنگار «دام، کشت و صنعت» از مدیری با مختصات رفتاری آقامیری انتظار اقتدار عمل بیشتری در ملزم کردن سازمان دامپزشکی به رفع نواقص احتمالی قانونی و اجرای قاطع آن می رفت. اما اعلام جمع بندی و اتمام آئین نامه اجرایی قانون جامع نظام دامپروری که براساس مواد 5 و 16 قانون قرار است تا صدور پروانه های بهداشتی واحدهای دامپروری کشور به عهده سازمان نظام دامپزشکی باشد و صدور سایر پروانه ها نیز به عهده نظام مهندسی، نقطه قوت مهمی بود که آقامیری با خشنودی آن را اعلام کرد اگرچه در حوزه تخصصی اعلام این نکته که در طرحی اصلاح قانون دامپزشکی در کمیسیون کشاورزی تقاضا شده تا از سایر رده ها نیز حداقل 4 نفر در شورای مرکزی نظام حضور یابند، خبر مثبت دیگری بود که آقامیری در تکمیل اقدامش برای تشکیل کمیته ویژه سایر رده ها در دوره سوم انجام داده است. آقامیری مشارکت 70 درصدی اعضا در انتخابات شورای استان ها را افتخارآمیز می داند و به اظهارنظر نماینده وزارت کشور استناد می کند که این امر از بدون حاشیه ترین انتخابات برگزار شده بوده است.

اما ضعیف ترین شکل تجلیل را «جامعه دامپزشکان ایران» به عمل می آورد که اعضا را با دریافت 20 هزار تومان و غیراعضا را با 15 هزار تومان به صرف شام در یک رستوران واقع در خیابان میرداماد دعوت می کند! اگرچه دکتر نبی پور، رئیس جامعه دامپزشکان بدون آن که یادی از پیشنهاد اردیبهشت امسال «دام، کشت و صنعت» جهت انتقال سازمان به زیرمجموعه ریاست جمهوری شود، آن را به عنوان یک ایده مطرح می کند.

نظر شما
ادامه