کد خبر: ۳۹۴۴

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی مشهد گفت: برای حجاجی که قصد قربانی دارند در کشتارگاه‌های صنعتی و مجاز به صورت رایگان کشتار و حمل‌ونقل می‌شود.

دکتر مسعود ابراهیمی اظهار داشت: ما هرگونه کشتار دام خارج از کشتارگاه‌های مورد تایید دامپزشکی را رد کرده و در مناسبت‌های مذهبی هم‌زمانی که حجاج از حج بر می‌گردند امکانات و شرایطی را به وجود آورده‌ایم که این دام زیر نظارت ما فقط در کشتارگاه‌های صنعتی و مورد تایید دامپزشکی انجام شود.
وی تأکید کرد: برای خرید دام قربانی به افراد توصیه می‌کنیم دام را از مکان‌های مورد تائید دامپزشکی و زیر نظر مسئول بهداشتی تهیه کنند.
رئیس سازمان دامپزشکی مشهد با بیان مطالب فوق تصریح کرد: با طراحی چنین برنامه‌هایی از کشتار دام در کوچه و بازار که معضل شدید بهداشتی ایجاد می‌کند جلوگیری می‌کنیم.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: از کشتار دام در خارج از کشتارگاه‌ها تقریبا تا حد زیادی پیشگیری شده‌ است، اما نمی‌توانیم بگوییم هیچ کشتار غیرمجاز صورت نمی‌گیرد ولی مقدار زیادی از آن کاهش پیدا کرده‌است و این کشتار غیرمجاز را از سطح شهر جمع‌آوری کرده‌ایم.
وی اظهار داشت: کشتار غیرمجاز در کوچه و بازار زمینه مسائل روانی را برای افراد ناظر به وجود می‌آورد.
رئیس سازمان دامپزشکی مشهد افزود: همان طور که در آزمایشگاه‌های پزشکی و دامپزشکی برای کشت انواع میکروب و ویروس از محیطی بنام بلاداگار (خون) استفاده می‌کنند به همان صورت اثر خون یک دام در محیط زمینه‌ساز بسیار مناسبی برای کشت انواع مسائل روانی است.
وی با بیان این مطالب تأکید کرد: ذبح یک دام در کوچه و خیابان به‌ویژه در شکل‌گیری شخصیت کودکان برای آینده از بعد روانی بسیار تأثیرگذار است و بسیاری از روان‌پزشکان و افراد متخصص معتقدند که بسیاری از افراد مجرم در کودکی نظاره‌گر چنین صحنه‌هایی بوده‌اند.
ابراهیمی افزود: درباره پرندگان نیز چنین دیدگاهی داریم و عمل کسانی را که پرنده می‌خرند و تصمیم به ذبح آن دارند را تأیید نمی‌کنیم و این مسئله از بعد بهداشتی مشکلات بسیاری به وجود می‌آورد که با چنین مواردی به شدت برخورد می‌کنیم.

خبر مرتبط :

ذبح حیوانات از دیدگاه روان‎شناسی کودک - رامین وردانی ، کارشناس روان‎شناسی

 
نظر شما
ادامه