کد خبر: ۳۹۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: موافق جمع‌بندی نظام غذا با بهداشت نیستم و جمع‌بندی این دو مقوله با یکدیگر امکانپذیر نیست.

کمال حیدری اظهار داشت: از همان ابتدا ساختار غذا با دارو بوده به گونه‌ای که تاکنون نظارت بر مواد اولیه تا خط تولید غذا با معاونت غذا و دارو و نظارت بر نحوه توزیع غذا با معاونت بهداشت است که موافق این روند بودیم.
وی بیان داشت: موافق واگذاری نظام غذا با بهداشت و واگذاری نظارت بر نحوه توزیع غذا از معاونت بهداشتی به معاونت غذا و دارو نیستم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به 7 هزار مرکز توزیع در استان اصفهان داریم که قابل واگذاری به معاونت غذا و دارو نیست و این در صورتی است که بیش از 700 کارخانه صنایع غذایی زیر پوشش معاونت غذا و دارو است که نمی‌توان زیر پوشش معاونت بهداشتی قرار داد.
وی وجود تقاضای مردم از فست‌فودها را مانع حذف این مواد غذایی از سفره مردم اعلام کرد و ادامه داد: گرایش عامه مردم به غذاهای آماده و فست‌فودها با حجم بالای مواد افزودنی که سبب تجمع چربی در بدن می‌شود بار بیماری‌ها را افزایش داده است.
حیدری با بیان اینکه باید فرهنگ و سواد بهداشتی مردم را ارتقا دهیم، افزود: گرایش اروپایی‌ها به فست‌فودها و غذاهای آماده به علت اینکه ورزش را در زندگی خود تعریف کرده‌اند، سبب شده که کمتر به بیماری مبتلا شوند.
وی گفت: در لیبل‌گذاری تمام گروه مواد غذایی کشورهای اروپایی، میزان انرژی، کالری، نمک و روغن درج شده که این موارد از سوی کارخانجات صنایع غذایی کشور رعایت نمی‌شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۰
0
0
وجود تقاضای مردم از فست‌فودها را مانع حذف این مواد غذایی از سفره مردم اعلام کرد!عجب!!
فست فود؟ اینها junk food هست .ضایعات کشتارگاهی و....هست
اینها بهانه هست دستور از .............. و به بقیه آن کار نداشته باشید و مجوز تاسیس هر کارخانه ضایعات به فست فود را بدهند
نظر شما
ادامه