کد خبر: ۴۰۰۰۷


چند ماه پیش یک کلینیک دامپزشکی در ایرلند، اعلامیه دعوت به همکاری خود را جهت ملحق شدن تعدادی پرسنل به تیم درمانی خود برای آغوش گرفتن و نوازش گربه‌ها اعلان داشت. آنها از اینکه چه تعداد افراد از سراسر دنیا این شغل را مناسب خود دانستند و مراجعه نمودند شگفت‌زده و متحیر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، بیش از 3000 نفر برای این موقعیت شغلی درخواست دادند. بسیاری از این افراد از خارج از کشور بودند و این موضوع حاکی از آن بود که در صورت انتخاب این افراد برای شغل رویاییشان، حاضر به ترک کشور خود و مهاجرت به دوبلین بودند.

 

افراد مشتاق استخدام در این کلینیک دامپزشکی گربه‌ها، از کشورهایی نظیر مالزی، هلند، شیلی، لبنان، هندوستان، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، استرالیا، روسیه، آمریکا، کلمبیا، دوبی، مکزیک، نیوزلند، چین، انگلستان، فرانسه و مالت بودند.

«روزین فوران»، از کارکنان این کلینیک می‌گوید: این یک موضوع عجیب و خارق‌العاده بود که ما روزانه از هرگوشه از جهان، 40 درخواست را دریافت می‌نمودیم. ما هرگز انتظار چنین استقبالی را از سراسر دنیا نداشتیم.

 

این آگهی، مشتاق جذب افرادی بود که عاشقانه گربه‌ها را دوست داشته، مهربان بوده و دستانی پرمحبت و لطیف داشته باشند و آمادگی و توانایی لازم را جهت آغوش گرفتن و نوازش گربه‌ها به مدت طولانی دارا باشند. آنها بایستی به آرامی و با ملایمت  صحبت کنند و دارای این قابلیت باشند که گربه‌های بیمار عصبی و پر از استرس را با طرز بیانی پر از آرامش، آرام نمایند. آنها بایستی تفاوت میان انواع لحن خرخر گربه‌ها را متوجه شده و تمایز دهند.

 

روزین می‌گوید: علت اعلام این آگهی استخدام  و درخواست جذب افرادی جهت آغوش گرفتن این حیوانات و استخدام آنها در تیم درمانی‌مان این بود که انجام جراحی نه تنها برای انسانها ترسناک و دلهره‌آور است، بلکه حیوانات نیز تحت استرس زیادی قرار می‌گیرند. شما نمی‌توانید حیوانات را مانند انسانها توجیه کنید که علت این عمل جراحی چیست و به نفع او می باشد.

 

هدف ما از جذب این نیرو جهت کمک به بهبود حیوان، پس از عمل جراحی می‌باشد تا به گربه‌های بیمار این اطمینان را بدهیم که به راحتی از حالت بیهوشی خارج شده و بهبود می‌یابند.

وی افزود: ما در پی افرادی بودیم که حیوان را در آغوش گرفته، با در دست گرفتن پنجه ها و دستهایشان آنها را نوازش نموده و و به آنها بگویند که همه چیز مرتب است و آنها کاملا بهبود می‌یابند. با وجود این افراد، گربه‌ها به تنهایی به هوش نمی‌آیند و احساس ترس و وحشت در آنها به طور چشم‌گیری کاهش خواهد یافت. بدین‌ترتیب ترس و وحشت آنها از دکتر دامپزشک نیز کاهش یافته و در جلسات معاینه بعدی با آرامش بیشتری حضور می‌یابند.

این پست شغلی در ماه می سال 2017 توسط یک کلینیک دامپزشکی که تنها کلینیک اختصاصی گربه‌ها در دوبلین می باشد، منتشر شده است. قاعدتا تا به اکنون با توجه درخواست‌های بی‌شمار ارسال شده برای این موقعیت شغلی، نیروهای مورد نظر انتخاب شده و اکنون مشغول به کار هستند.

منبع: lonelyplanet

 

نظر شما
ادامه