کد خبر: ۴۰۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رییس هیات تحقیق و تفحص از واردات دام زندهگفت: در جلسه ای که با حضور نمایندگان سازمان دامپزشکی و وزارت بازرگانی انجام شد، سوالات اساسی موجود در هیات تحقیق و تفحص مبتنی بر چگونگی نیازسنجی تقاضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

احمدعلی کیخا افزود: در این جلسه سوالاتی نظیر چگونگی میزان سنجش تقاضا برای واردات تعیین دستگاه واردکننده و اساسا این مساله که چگونه مشخص می شود برای افزایش تقاضا باید گوشت به کشور وارد شود یا دام زنده مورد بررسی قرار گرفت.

 پاسخ مبهم دامپزشکی و وزارت بازرگانی درباره واردات

وی خاطرنشان کرد: در پاسخ به سوالات مذکور، نمایندگان حاضر در هیات تحقیق و تفحص پاسخهایی مطرح کردند که نشان دهنده عدم شفافیت و محاسبه دقیق تقاضا بود.

نماینده زابل و زهک همچنین ادامه داد: پاسخ ارایه شده از سوی نمایندگان سازمان دامپزشکی و وزارت بازرگانی چنان مبهم و گنگ مطرح شد که مقرر شد طی دو هفته آینده برای پاسخ به سوالات مذکور گزارشی مکتوب تهیه کنند.

 چگونگی محاسبه نیاز گوشتی عید قربان مشخص نیست

کیخا تصریح کرد: در ادامه این جلسه با طرح این موضوع که برای اعیاد پیش رو به ویژه اعیاد قربان چه مقدار گوشت در کشور لازم است و با چه مکانیزمی میزان تقاضا بررسی می شود، پاسخی داده نشده است.

وی یادآور شد: نمایندگان سازمان دامپزشکی و وزارت بازرگانی مکلف بودند تا روز گذشته گزارشی مبتنی بر چگونگی میزان محاسبه گوشتی عید قربان را به دفتر هیات تحقیق و تفحص ارسال کنند. اما تاکنون گزارشی به این هیات نرسیده است.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی همچنین تاکید کرد: با وجود اینکه فراخوان هیات تحقیق و تفحص 27 شهریورماه به وزارت جهاد کشاورزی و بازرگانی ارسال شده و پس از یک هفته نیز تکرار شده است، تاکنون پاسخی از دو وزارتخانه مذکور به این هیات نرسیده است.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حقگو
|
-
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۰
0
0
جناب آقاي دكتر كيخا برادر عزيز به شما توصيه ميكنم حتما شعر معروف پروين اعتصامي با مطلع محتسب مستي به ره ديد و گريبانش گرفت را بخوانيد و تاكيد دارم قسمت مي دانيم و ميداني چه شد را تكرار كنيد . كشور ايران براي هميشه به چند سويه جدي تب برفكي آلوده شده و اين يعني ميزان خسارت غير قابل احصاء است. چون هر سويه جديد در بيماريهاي ويروسي يك بيماري جديد محسوب مي شود در هر كجاي ديگر دنيا چنين اتفاقي اگر افتاده بود وزير كشاورزي استيضاح ميشد تا چه رسد به افرادي كه ..........................
کارشناس امور قرنطینه
|
-
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۱
0
0
من نمی دانم که جناب آقای دکتر کیخا این مطالب را می خوانند یا نه ، اما به سمع ایشان برسانید که کافی است بدانند مدیر سابق ............. کشور که هم اکنون در ........ بدون انجام هیچ کاری متکبرانه تردد می کند بپرسند که اولا به چه دلیلی اقدام به طرد کارشناسان مجرب و با تجربه .......... نمودند ؟، دوما به چه دلیلی اقدام به جمع آوری افراد غیر کارشناس و غیر مطلع به .......... را کردند؟ سوما آقای مدیر سابق بفرمایند که برای صدور هر مجوز برای یک کالای جدید و یا کالایی از مبدایی جدید ، ضرورت دارد برای هر کدام یک فایل بنام risk assessment ارائه بفرمایند تا مشخص شود این آقا به اصول اولیه قرنطینه اشنا بوده است یا نه ؟ و اگر فکر می کنند با صورت جلسات دفاتر و معاونتها فرافکنی کنند باید بدانند که نظرات و صورتجلسات جمع آوری شده توسط مدیر سابق نمی تواند باعث سلب مسئولیت از مدیر سابق بفرمایند ، البته شکی نیست که ............. از جاهایی به او اطلاع داده اند که جای نگرانی ندارد
نظر شما
ادامه